27 december 2012

Städdag.

Efter att ha putsat både hemma och i stallet tyckte jag att jag förtjänade en ordentlig powernap i soffan.. Såhär i efterhand kan jag erkänna att powernapen var totalt onödigt, är oförskämt seg just nu. Det possitiva i det hela är att lägenheten är skinande ren och det luktar inte längre illa i sopskåpet. Samt att alla mina sju (helt hysteriskt jag vet) träns är smorda och hänger nu fint i skåpet. Det behövdes en liten renovering i stallskåpet kände jag. När jag inte längre rider så är inte ordningen desamma, jag är en galen pedantisk människa.
 
Är galet tacksam över att mina fina tjejor Malin och Matilda motionerar min silverprins men jag måste ändå se till att skåpet ser ut som jag vill ha det. Ibland erkänner jag att jag nog skulle behöva vara ett tag på behandlingshem.. Nä, fy det är inget man skämtar om, men ibland blir jag lite rädd för mig själv. Insåg också efter att jag vikt mina 20 schabrak att jag kanske borde sätta en ny regel att kommer ett nytt in ska ett gammalt ut. Men som vi alla vet är jag en sucker för schabrak så de skulle aldrig funka. Patetiskt!
 
En vacker dag i vår lovar jag att uppdatera min "ur min garderob" samling, så ni får ta del av den. Vet att hästfolk är ganska så nyfikna. Men innan dess har jag en svag (läs stark) känsla att det kommer fyllas på..

Så, ett helt onödigt inlägg om typ ingenting gjorde ögonen helt plötsligt lite piggare, dags för matlagning!
 
En klar favorit i schabraksamlingen, HV Polo Lurex dressyrschabrak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback