4 juli 2013

Idag har jag och Gustav promenerat i tre veckor, två gånger dagligen i 20-30 minuter. Vissa dagar har vi gått en lång promenad på 45 minuter istället för två. Men från och med idag får vi äntligen lägga in lite longering och tömkörning tillsammans med promenaderna! Jag måste faktiskt säga äntligen, jag tror Gustav är lika trött på promenaderna som jag är just nu. Vi kommer fortsätta att promenera men inte varje dag och inte två gånger varje dag.
 
Så dagens träning bestod av 10 minuters skritt följt av 10 minuters travarbete och 10 minuters galoppjobb samt ca 15 minuter avskrittning. Gustav var världens lyckligaste kille och jag hade svårt att få honom lugn och avslappnad i början. Det var mycket studs, hoppning, skutt och brall! Som vilken annan dag som helst så blev det även 50 stretchningar.
 
Allt såg jättebra ut under longeringen, han var lugn, avslappnad och låg i formen i slutet och han höjde ryggen otroligt fint! Men sen kom ett nytt skutt och efter de blev han halt.. Jag är 90% säker på att han sträckte sig i skuttet då han inte såg halt ut innan de. De ser ut att sitta högt upp i vänsterben. Som sagt, troligtvis en sträckning, vilket inte är så konstigt med tanke på att han inte rört sig ordentligt på 17 veckor!
 
Vi ska kolla honom imorgon vid lonering i trav, är han fortfarande halt då ska han promeneras fram till torsdag nästa vecka. Är han inte bättre då får Strömsholm ta ett nytt beslut. Hoppas innerligt att det bara är en lätt sträckning efter buset, annars bryter jag nog ihop..
 
Tyvärr inga busbilder, pappa kunde inte riktigt koncentrera sig då haha

Kommentarer
Pernilla

hejaheja. håller tummar och tår att det inte är nåt allvarligt!

2013-07-04 @ 20:41:47
Emma

Sjukt strong du är som verkligen inte ger upp, trots allt du gått igenom.
Höll själv på att sjunka genom jorden när jag fick meddelandet att min pärla pådragit sig en ovanligt sittande senskada...
Men om chansen finns att ens själsfrände återställs så finns det såklart inga alternativ! Promenader be damned!

2013-07-04 @ 20:58:52
URL: http://ejhjumping.blogg.se
victoria

Han är verkligen så fin, jag håller tummarna för er!

2013-07-04 @ 21:17:05
URL: http://thunderhead.blogg.se
Elin

Hoppas verkligen att det är något som går över snabbt! =/

2013-07-04 @ 21:27:11
URL: http://elinoshiloh.blogg.se
Rebecka Wärnström

Håller tummarna för att det inte är något allvarligt!

Svar: Tack <3 Han var lite bättre idag, så troligtvis en sträckning pga stelhet.
Therese Klintestam

2013-07-05 @ 15:03:59
URL: http://rebeckashemligheter.blogg.se/
Malin

Håller tummarna för att Gustav blir bra igen! Han är tok fin och jag har tyckt om honom sen jag första gången såg honom irl för flera år sedan :)

2013-07-07 @ 14:13:19
URL: http://spotlighten.blogg.se
Malin

Håller tummarna för att Gustav blir bra igen! Han är tok fin och jag har tyckt om honom sen jag första gången såg honom irl för flera år sedan :)

2013-07-07 @ 14:34:13
URL: http://spotlighten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback