25 oktober 2013

Godmorgon! 
Håller på att skritta av Gustav nu efter ett suveränt morgonpass i ridhuset. När jag skrittar av honom hoppar ja alltid av och går brevid. Spänner upp gjorden lite och låter honom pusta ordentligt. Väldigt bra för min egna kropp också att gå efter ett hårdare pass. 

Som sagt så var Gustav verkligen suverän idag! Jobbade väldigt mycket med övergångar, skritt-trav, skritt-halt osv. Lyssnar riktigt bra på dom små hjälperna. I galopparbetet idag så satte jag honom lite mer i arbete än vad jag gjort hittils. Fortfarande i lätt sits dock, men jobbade ungefär 1m innanför spåret där han skulle va rak i hela kroppen o ändå ligga på lite i bettet. Jobbade honom även med lite ökningar o minskningar för att verkligen få igång kroppen o se att gas o broms funkar. Kalasfin! Ville verkligen inte sluta rida och de är ju alltid possitivt! 

Nu ska ja upp med Gurkan till stallet, ska linimentera rygg och ben, sen ska han få äta sin morgonkraft innan han ska ut i hagen o ja ska fortsätta med stallsysslorna innan jobb kl 11. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback