4 oktober 2013

Okej, jag ber verkligen om ursäkt för den här kassa uppdateringen, men mitt internet suger verkligen.
 
Dagarna rullar på, har kortvecka denna vecka på jobbet så jobbar bara idag också sedan är jag ledig över helgen. Fått in lite nytt och fint i butiken också! Läckra sporremmar, lackade med krocko-mönster, ska se om jag kan fota dom idag. Arezzon är på väg in också igen! Den har varit helt slut ända sen juli, men förhoppningsvis ska den börja komma in i butik igen nästa vecka. Så de rullar på med andra ord, finns hela tiden saker att göra på jobbet. Bäst just nu går Rosa Bandet kampanjen vilket är skitkul, härligt att så många är med och stöttar!
 
 
Gustav då? Världens finaste kille! Igår var världens bästa Linda Söderberg-Fång ute och klämde lite på honom och hon var mycket nöjd. Riktigt kul! Hon hade inte sett honom såhär fin ens när han var i sin toppform innan operationen. Hela hans kropp har förändrats och bara till det bättre verkligen. Det känns så himla kul att få höra att vi är på rätt väg och att jag jobbar honom helt rätt, blir liksom lite egoboost sådär, vilket kan behövas ibland!
Ska jobba på som jag gör nu men 4 dagar ridning och 2 dagar longering. I nästa vecka ska jag börja lägga in lite galopp då han kommer att jobba bättre i galoppen än traven. Traven sliter ju tyvärr mer än vad galoppen gör och med tanke på hur bra han har svarat på tidigare galoppövningar osv så tror vi att galoppen kan vara bra för honom. Sedan ska vi även lägga in lite skrittbommar nu i arbetet, så han aktiverar bakdelen ordentligt eftersom det är där han är svagast just nu. Sen är det bara att fortsätta som jag gör, försöka komma ut lite försiktigt i skogen och bygga upp konditionen sakta men säkert. Nu när det blir lite kallare ska jag även börja använda värmekuddar och lägga på ryggen i ca 10 minuter innan ridning :)
 
Det var lite kort om vad som hänt senaste tiden! Nu måste jag skynda iväg till jobbet, ses vi? ;)
 

Kommentarer
Carro

Tycker det är så jäkla kul att det går så bra med Gustav nu, det förtjänar du! Och.. snart tycker jag allt att vi får ta och ses igen!

2013-10-04 @ 21:08:41
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Carro

Tycker det är så jäkla kul att det går så bra med Gustav nu, det förtjänar du! Och.. snart tycker jag allt att vi får ta och ses igen!

Svar: Tack vännen <3 ja de måste vi!
Therese Klintestam

2013-10-04 @ 21:08:42
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Anna

Klickade mig in här för första gången. Han är verkligen jättetjusig din häst! Så roligt att höra att det verkar ha varit en lyckad operation och att ni är på gång igen :) Min häst opererades i somras för en griffelbensfraktur (och var alltså inte alls borta lika länge som din, men totalt så blev det ändå nästan 3 månaders skritt) men jag valde att lägga in galopp ganska fort både för att galoppen sliter mindre, och för att han som person har lättare för att jobba rätt i galoppen. Och det gick då bra för oss :) Lycka till!

Svar: Tack snälla! :)
Många hästar som har opererats nu tycker jag. Ja, jag la in första galoppen igår och han kändes skitfin! Så blir absolut mer galopp nu :) Är din helt återställd eller kommer den att bli det? :) Tack desamma!
Therese Klintestam

2013-10-05 @ 17:13:40
URL: http://dressyranna.blogg.se
jessie

roligt att de går framåt skulle vara kul o se nån film me så man får se skillnaden (har följt din blogg länge och är nyfiken:)

Svar: Tack! :) Film kommer troligtvis nästa helg. Svårt dock att hitta en film som är så pass lik ridmässigt som man kan relatera till. Men ni som följt oss ser säkert skillnaden oavsett vilken film jag väljer sen :)
Therese Klintestam

2013-10-05 @ 17:30:32
URL: http://meandmyeiro.blogspot.se/
Ebba

Läste din blogg för kanske ett år sedan och tittade nu in igen för jag bara fick en tanke på det, och insåg att vi har väldigt lika historier när det gäller hästarna!
jag och mitt sto tävlade till MSVB i dressyr innan hennes "bråkigheter" inte längre bara kunde bero på hennes starka vilja utan jag var bestämd att det var något mer och det var då kissing spines. Jag fick samma besked att det var slut på oss men vi hittade samma operation som du och genomförde det! Jag har nu suttit upp på henne i 5 veckor precis och allt funkar som det ska även om jag märker att balansen i bakkärran och konditionen inte riktigt är med :) men vad man uppskattar minsta lilla skrittur på dom efter den långa väntan till operationen och efter.
Min pärla hade även mellan 5 tornutskott därav två var som värst..
All lycka till för dig och Gustav och jag ska definitivt nu följa eran resa tillbaka när jag kan relatera till er :) kram!

Svar: Men gud vad kul! Eller kul kanske är fel ord, men oroligt häftigt att våra historier är så pass lika. När opererades din? För vi borde ligga ganska lika i tid, tror jag suttit på Gustav nu i 6 veckor.
Jätteroligt att du kommenterade! Nu har man någon att relatera till :) Lycka till själv, kram
Therese Klintestam

2013-10-06 @ 18:51:50
Ebba

Vilket härligt svar! Tycker definitivt man kan säga att det är kul nu när allt funkar som det ska :) Hon opererades 17 juli om jag minns rätt! kram

2013-10-13 @ 19:29:31

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback