21 augusti 2014

Sitter i soffan och pluggar dressyrprogram, det går sådär.. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att lära sig ett jäkla program. Eller varför rider jag bara inte samma program varje gång, måste jag envisas med att rida olika program varje gång vi ska iväg? Hur som helst, det ena programmet har jag ridit förut så det sitter relativt bra, det andra är nytt för mig och det är fan svårt. Långa banor, med alla dessa bokstäver.. Att lära sig vid vilken bokstav allt ska vara är svårt!
 
Inte nog med det så sitter jag och försöker få ihop någon form av tidsplan. För när vi ska åka iväg med Gustav måste jag ha allting klart för mig hur jag vill ha det innan vi åker. Det ska inte vara någon stress och allt ska gå lugnt till för att Gustav ska få så bra förutsättningar som möjligt. Så i min lilla tidplanering ska det hinnas med en omgång i spolspiltan med hopp om att hästen ska bli ren, packa transport, sy knoppar och sedan låta honom galoppera av sig lite på lina innan vi åker.. Och det viktigaste - absolut ingen stress!
 
Desto oftare vi får göra detta och träna mer på det här, ju mer avslappnad kommer Gustav förhoppningsvis att bli. Så bara träna vidare med andra ord :-)
 
efter helgen blir det förhoppningsvis en ny design här också, äntligen!
 
 
 

Kommentarer
Anonym

Han ser jättefin ut på bilden!

Svar: Tack :D
Therese Klintestam

2014-08-22 @ 08:41:49

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback