11 januari 2014

Idag är en bra dag, idag är jag superglad!
 
Började dagen med stall och min gråa favorit. Idag har vi faktiskt hoppat! Eller ja, vi har skuttat över ett litet kryss på dryga 60cm, men oj så kul det var. Valde att longera fram honom idag så han skulle få börja passet avslappnat. Såg jättefin ut, pigg men ändå avslappnad. Hoppade sedan upp och gjorde ingen stor grej av ridningen, utan lät honom gå lite med huvudet där han ville, så länge han gick fram för min skänkel och gick tillbaka på mina förhållningar. Kändes riktigt fin faktiskt, spände sig lite emellanåt, men överraskande fin idag.
 
Red sedan emot det lilla krysset och han var supertaggad. Lite spänd mot, men öronen spetade framåt och bara letade reda på sin uppgift. Kändes riktigt positiv och fin, var en stor lättnad och känna att vi faktiskt kan! Rullade över några gånger i både trav och galopp och åh så kul det var. Så efter idag kan vi konstatera att det är spökena i huvudet som gör att vi inte kan rida bommar, för hoppa var ju uppenbarligen inga problem. Filmade såklart :-)
 
Vad tycker ni? Visst ser han ganska positiv ut till hoppningen ändå!? :-D
 
Efter stallet åkte mamma och jag vidare till Factory Fitness där mitt andra träningspass med PT väntade. Var skitkul att träna idag, tjej som hjälpte mig var riktigt bra och hon fick mig att inse att jag faktiskt är starkare än vad jag tror, så vi ökade på vikterna ganska rejält mot förra träningen och det kändes bra. Riktigt kul! Nu är jag så peppad på att komma igång själv och börja stärka min kropp så jag orkar rida bättre. Nästa träning blir på tisdag, då blir det första passet utan hjälp.
 
Har även hunnit med att fixa nya naglar idag, eller ny geléförstärkning på naglarna kanske man ska säga. Körde på min favorit idag igen, silverglitter på topparna. Så nu har jag äntligen lite "kvinnliga" händer igen, thank you! Hatar att ha korta, trasiga naglar.
 
Inväntar nu mat som älsklingen är och hämtar, vi lyxar till det med Max idag. haha förra gången jag tränade åt jag McDonalds dagen efter, känns bra. Ska bli bättre med maten också i framtiden men idag orkar varken jag eller Marcus att laga mat.. Nu lördagsmys, gonatt bloggen!

Kommentarer
Sara

KUL han ser jätteglad ut!

Svar: Han kändes kalas idag :D
Therese Klintestam

2014-01-11 @ 20:28:55
URL: http://ussing.se
Sandra Ramtzén

Härligt att ni är på g!

Svar: Känns så bra!!! Hur blir de för dig med hästlivet nu då? Blev så chockad när du sålde din fina!
Therese Klintestam

2014-01-11 @ 21:42:20
URL: http://sandraramtzen.blogg.se
Karin

Woho ni är ju för bra! :D

Svar: Taaack!!! Känns så jävla skönt :D
Therese Klintestam

2014-01-11 @ 22:30:38
URL: http://warnmarks.blogg.se
emilie persson

Han ser superlycklig ut!! :)

Svar: Han kändes lycklig! Nästan lite skräckblandad förtjusning tror ja :p btw, varför blir mina svar på kommentarerna så stora? :p haha
Therese Klintestam

2014-01-11 @ 22:41:35
URL: http://www.emiliepersson.se
Linnea

Han ser superhappy ut, härligt att se! Och skönt att han är mer sugen på hinder än bommar :)

Svar: Ja de känns så skönt! Märker han att de inte gör ont att hoppa kanske han kan gå över bommar snart också :)
Therese Klintestam

2014-01-11 @ 22:47:29
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
emilie persson

Jag kan kolla på det om en stund ska bara käka frukost ;)

Svar: Haha ingen brådska ;) såg de igår o ba faaan va stora mina svar är haha
Therese Klintestam

2014-01-12 @ 09:26:36
URL: http://www.emiliepersson.se
emelie

Är ni igång nu alltså? Kul :-) Tycker att han ser himla glad och trevlig ut även om han är lite övertaggad :-)

Svar: Ja relativt igång iallafall! Ska tillbaka till Strömsholm på onsdag och då kommer vi nog få ett nytt träningsschema :) tack!!! Hur är det med din nu?
Therese Klintestam

2014-01-13 @ 07:36:29
URL: http://emelie.lillatorg.nu
Annica H

Det är så härligt med naglar som håller i stallet! Vad använder du för gele? Jag går och får bio sculpture på mina naglar, men är inte nöjd längre...

Svar: Ja! Jag kan inte vara utan :) jag går till Professional Nails i Norrköping, vet inte va dom använder för gelé :)
Therese Klintestam

2014-01-14 @ 12:33:37
Anonym

gud va fin han blivit, tagit upp attläsa din blogg igen o tycker han ser ut som en helt ny häst, så fin i kroppen o i hoppningen! heja på er nu o du får inte glömma att klappa dig själv en gång extra på axeln för att du orkat kämpa!

Svar: Tack så jättemycket!! :)
Therese Klintestam

2014-01-16 @ 23:33:54
URL: http://mbjelke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback