20 januari 2014

Äntligen måndag!
Är det okej att säga så? Tänker på er stackare som har jobbångest, lider med er och vet hur det känns. Men den känslan är borta för länge sedan eftersom jag trivs som fisken i vattnet på jobbet. Oavsett dag och om jag är genomförkyld, så det så! Är så himla härligt att känna hur lätt en jobbdag kan vara trots att man knappt kan andas och nyser om vartannat.
 
Hur som helst, fixade stallet imorse. Eller mockade, bytte vatten i boxen, fyllde på vatten i hagen och red. Gustavs foderhinkar och ensilagepåsar fixar världens snällaste Josse åt mig ♥ Så glad att jag har min fina vän som hjälper mig, tack gulle du!
 
Red ett lätt joggingpass i ridhuset. Skrittade fram ordentligt, jobbade honom i skritten med lite halter, halvhalter och böjning. Sedan jobbade jag väldigt lite i traven eftersom det är hans svagaste gångart och då med min förkylning så kände jag att vi bråkar inte idag. Övergick sedan ganska snabbt till galoppen där han fick rulla lite i sitt egna tempo under lätt sits några minuter innan jag satte mig ned och tog tillbaka honom lite. Jobbade med rak riktningen någon meter innanför spåret, såg till att han inte gick innanför med bakdelen som han gärna gör. Gick in på en liten mindre volt och verkligen kände hur han satte under sig och bromsade upp sig själv bra. Kändes bra idag! Orkade inte speciell mycket och jag kände lite på långsidorna när jag ville ha honom rak hur han drog mig ur sadeln lite.
 
Vi kämpar vidare! Lite vila ikväll så kanske jag orkar plocka fram lite bommar imorgon, vore kul och se hur han beter sig :)
 
Gud vad jag längtar till våren, så vi kan fotografera alla pass, mysa i kvällssolen och förhoppningsvis trimma till 110% ♥

Kommentarer
Linda

Kul att du trivs så bra på jobbet! :)

2014-01-21 @ 12:29:20
URL: http://lindabj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback