21 januari 2014

Godkväll! Hoppas alla har haft en underbar tisdag, för det har jag.
Började min dag med sovmorgon, kändes som att det var hundra år sedan jag sov ut ordentligt. Vaknade pigg och glad strax innan nio, gick upp och åt frukost i lugn och ro innan jag åkte till stallet.
 
Älskar att vara ledig, enbart för att jag kan vara i stallet hur länge som helst utan att något stressar mig. Mockade i lugn och ro, blev lite sådär över noggrann som jag brukar bli när jag har tid över. Fixade klart allting innan jag tog in min lilla Grå från hagen och gjorde honom klar för ridning. Vi red ut i det vackra vintervädret och galopperade lite på en jättefin väg som hade perfekt med snö! Jag tror att det var lite skräckblandad förtjusning för Gurkans del då han både tyckte det var kul och visade det genom sina bockningar, samtidigt som det var lite spänt och otäckt. Men han kändes riktigt fin faktiskt! Blir galet stark ute bara, det hedliga tre-delade bettet har inte så mycket effekt när vi galoppar ute faktiskt, men han fick springa på idag.
 
Han kommer säkert vara lite trött i kroppen imorgon, samt lite träningsvärk. Att galoppera i snön tar ganska mycket på bakbenen på pollarna, så imorgon blir det lite lättare jogging i ridhuset bara.
 
Min snygg-Groda innan vi red iväg ♥
 
Läste på PS hemsida att tränsen har kommit och är på väg ut till oss kunder nu, så spännande! Ska bli riktigt roligt att se om de blir någon skillnad ridmässigt. Hade varit roligt att prova att Sprenger bett också eller ett PeeWee, men tycker att det är lite för mycket pengar, i alla fall just nu. Ska ringa Torbjörn också den här veckan och boka en tandläkartid, känner att det är dags att kolla. Är ändå ett år sedan nu..
 

Kommentarer
L

Vilket snyggt ländtäcke, vart har Du köpt det?

Svar: Hööks :) JH collection h-12
Therese Klintestam

2014-01-22 @ 09:52:23
emilie persson

Vad har han för storlek på bett?

Svar: 12,5 :) om inte Torbjörn säger nått annat när vi ska dit :p
Therese Klintestam

2014-01-22 @ 10:48:21
URL: http://www.emiliepersson.se
L

Tack så mycket för svaret :)!

2014-01-22 @ 12:37:05

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback