22 januari 2014

Varför är det så att jag sitter på så himla mycket bloggmotivation, inspiration osv när jag inte är i närheten av datorn? För nu, när jag sitter vid datorn, så är det som bortblåst. Jag förstår verkligen inte grejen med det..
 
Hur som helst, har varit ledig idag också och det känns som att det har gått i ett. Efter frukosten så åkte jag ner till jobbet och kollade in nya katalogen som kommit (och släpps officiellt imorgon!!). Kände liksom att jag inte kunde vänta tills imorgon, utan var tvungen att kolla in de nya. Tyvärr har inte butikerna hunnit få allting än, men nu finns det ju i alla fall en katalog att gotta sig i. Nytt för i år också är ju då att HV Polo tyvärr försvinner och in kommer istället Spooks! Ska bli riktigt spännande att se hur kunderna reagerar på det. Jag själv gillar Spooks som tusan så jag är glad :-)
 
Spenderat mer än halva dagen i stallet hos min älskade Grå. Friserat lite och pussat på honom lite extra! Gick ner i ridhuset och joggade honom precis som planerat. Han kändes varken trött eller stel efter gårdagens galopp i snön, tvärtom. Det kröp i kroppen på honom, skritt var inte dagens gångart så att säga. Men vi tog oss igenom ett bra joggingpass i alla gångarter och jag kände mig riktigt nöjd idag. I natt sover han med Back on Track både på ryggen och benen, imorgon får han en välförtjänt vila!
 
Har hämtat ut två paket på posten också. Dels en klänning från Nelly som jag beställde i lördags som jag ska ha på Ryttargalan nu på lördag. Den var inte riktigt i den färgen jag hade tänkt, men den satt bra. Hämtade även ut förbygeln som jag tog i fel färg i alla fall.. Kände att det inte spelar någon roll med tanke på hur lite jag betalade för den. Men åh! Den är verkligen jätte, jätteljus brun!! Lite åt det orangea hållet också, bröt nästan ihop. Kommer aldrig få den där så mörk som jag vill ha den.. Hur som, operation mörka förbygeln börjar nu!
 
Fula färg skit :-( Om jag inte får den mörkare så är den till salu då.. typ gratis!
 

Kommentarer
Y

Dränk sönder den i olja.. Ner i en hink med lock och glöm bort den så kanske det har skett underverk när du kommer på den igen? :)

Svar: Tack! Ska prova :)
Therese Klintestam

2014-01-22 @ 23:11:25
Gabbi

Tips! Lägg den i ekol olja, jag hade ett par lika ljusa stigläder som jag oljade för hand ca 4ggr så blev dom bruna-mörkbruna..
För jämnare färg så tror jag det är bättre om du lägger den i en hink:) lycka till!

Svar: Tack för tipset! Redan oljat med ekol 4ggr och ingen skillnad men ska prova att lägga i hink :D
Therese Klintestam

2014-01-22 @ 23:19:55
URL: http://gbacklund.blogg.se
jessie

ser fram emot va du tycker om ps tränset sen eftersom ja själv funderar på att köpa ett men vill veta lite mer om de först:)

Svar: Ja, de ska bli väldigt spännande o se om de gör nån skillnad :)
Therese Klintestam

2014-01-23 @ 07:13:46
URL: http://meandmyeiro.blogspot.se/
Cecilia

Nej nej, inte olja, köp läderfärg; Fieblings Leatherstain finns i hur många färger som helst. Brukar finnas på eBay och Amazon riktigt billigt. Jag har färgat hur mycket läder som helst, blir kanonbra!

Svar: Varför inte olja? Ok ska se om ja hittar de nånstans :)
Therese Klintestam

2014-01-23 @ 15:40:48
Cecilia

Fiebings Lether stain ska set va :) vet inte om det stavades rätt på förra kommentaren.

2014-01-23 @ 15:43:04
Annica H

http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=666490
en mörkbrun med silverspännen... ;)

Svar: tack ;)
Therese Klintestam

2014-01-28 @ 11:34:14
Rebecka Wärnström

Paraffinolja!

2014-01-29 @ 23:54:09
URL: http://rebeckashemligheter.blogg.se/
Madde

Parrafinolja är super för att få det mörkare!!!!

Svar: Tack! :)
Therese Klintestam

2014-01-31 @ 21:28:46
Johanna Frithiof

Tess de finns mörk eko olja då blir de mörkare ;)

Svar: Vart finns de o köpa dååå? :)
Therese Klintestam

2014-02-07 @ 21:48:06
Åsa

Parafinolja! Jag fick min lika ljusa marginal att bli mörkbrun. Badade den i parafinolja:)

2014-02-12 @ 14:49:59

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback