28 januari 2014

Glömde tydligen bort bloggen över en helg. Har haft saker att göra hela tiden så har faktiskt inte haft tid utan prioriterat andra saker istället. Helgen har i alla fall varit toppenbra!
 
I lördags hade jag och mamma morgonfodring samt utsläpp i stallet. Gick smärtfritt så att säga, alla hästar skötte sig superbra och allt gick fort. Skuttade sedan med min lilla groda i ridhuset, små lätta övningar enbart för att stärka självförtroendet. Hade en låg oxer på ena kortsidan som jag rullade över på volt i trav och varför jag valde att ställa den på kortsidan är enbart för att Grodan inte ska inne få upp så mycket fart. Hjälper liksom till att bromsa upp lite. På den ena långsidan hade jag en bom - 14m till ett lågt räcke - 14m till bom. Här var det lydnad, att han skulle ligga kvar i samma galopp innan och efter det låga räcket. Han blir ju gärna lite stark och pigg efter ett skutt och vill springa iväg, då är bommen till jättemycket hjälp. Började i trav och fick göra halt några gånger innan bommen efter räcket, men ganska snabbt förstod han grejen och avslutade jättefint! Kör väldigt mycket basic och lågt just nu som sagt för att bygg upp självförtroendet, försöker bara få honom positiv.
 
 
På lördagkvällen var jag på Östergötlands Ridsports gala tillsammans med bästa tjejerna från jobbet. Alltid lika roligt att träffa hästfolk utan att dom är ridklädda så att säga. Dock måste jag nog säga att förra året var bättre, maten var sådär i år och det var lite mer drag förra året kan ja tycka! Hur som helst, alltid kul att klä upp sig :-)
 
Fotograf, Nicole Olsson
 
I söndags vaknade jag upp pigg och glad! Sara tömkörde Grodan och han var riktigt, riktigt fin! Kom till arbete ganska fort och såg riktigt tillfreds ut, bästa ponnyplutt. Vid flera tillfällen kände jag bara att faaan vad jag vill ha en dressyrsadel nu! Till och med Sara insåg att Grodan minsann skulle bli jättefin som dressyrhäst, så fin var han i söndags.
 
 
Var sedan hurtig och tränade på gymmet tillsammans med mamma. Måste boka en ny PT-tid, får inte riktigt till det med vissa övningar känner jag.
 
Det var min helg de! Hur har eran helg varit? :-) Imorgon tänkte jag utvärdera PS tränset.. hm.. to be continued!

Kommentarer
Hanna

Alltså vilken underbar klänning!! Får man fråga var su fått den ifrån? 😀

Svar: Tack :) från Nelly.se :)
Therese Klintestam

2014-01-31 @ 01:31:37

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback