28 mars 2014

Igår var jag och Gustav iväg på vår första dressyrträning på över 1½ år! Jag vet faktiskt inte vem av oss som är mest sliten idag, jag eller Gustav.. Som vi fick jobba!
 
Jag har varit alldeles för snäll i min ridning sedan igångsättningen. Inte så konstigt egentligen, men inte så bra alla gånger. Gustav har fått göra lite som han själv vill och jag har inte varit tillräckligt bestämd, så det blev en hel del jobb igår. Blev tillbaka till mycket basic grejer, att han ska vara mellan hand och skänkel och att jag hela tiden ska ha lite stöd i handen. Att han ska forms sig ordentligt och inte bara vika kroppen. Ja, ni vet basic!
 
Han blev suuuperseg (ett gott tecken på att han jobbar rätt), men så fin att rida! Både jag och Gustav var helt genomsvettiga efter passet, trots att vi tagit det ganska lugnt haha. Nu blir det ut och konditionsträna till nästa träning. Få upp flåset och galoppen och där emellan jobba med dessa basic saker.
 
Var sjukt kul att träna för Marie och nu känner jag mig mer motiverad än någonsin!!
 
 

Kommentarer
Alex

Tror ni kommer bli farliga på dressyrbanan i år med tanke på att han har sett fin ut fast du "fegridit". Detta var det jag menade med vikten enligt mig att träna i ett tidigt skede av en igångsättning så hästen får jobba "rätt" även om det bara är i 20min. Kan se framför mig hur fin han blev på träningen när du vågade ändra på honom. Såå kul att ni är igång och det funkar så himla bra i både hopp och dressyr nu! Fortsätt med det fina jobb du gör! Guldstjärna till dig ⭐

2014-03-28 @ 21:23:29
Lollee

Så fin han är!

2014-04-04 @ 18:00:47
URL: http://nattstad.se/galenilivet

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback