Tårfylld combeback

Igår var det dags för Gustav comeback! Det var liksom igår det skulle avgöras om allt slit har lönat sig eller om Gustav helt enkelt bara skulle hålla som dressyrhäst. Det var 1½ år sedan Gustav och jag var ute senast...
 
Vi var på Vikbolandets Ryttarförening och red en 90cm klass på deras pay & jump.
Gustav var faktiskt överraskande lugn när vi kom fram och lastade ut, inga dumheter överhuvudtaget faktiskt. Blev lite spänd och tittig på framridningen, men det kändes fullt acceptabelt då den var ganska rörig. Försökte att inte göra någon stor grej av det utan bara joggade på framåt.
Första sprången på framhoppningen var lite vingliga och spända men han avslutade med ett jättefint språng på oxern.
 
Inne på banan då. Fick gott om tid att gå runt och titta på hindren och han kändes faktiskt riktigt avslappnad! Fösta hindret var en oxer på ena långsidan som var snällt inramad och jag kände mest att kommer vi över den så kommer allt bara rulla på. Mycket riktigt, hoppade luftigt och fint över hinder ett, tappade galoppen lite på kortsidan till tvåan så fick smacka lite för att få effekt där, sedan var det 7 språng på lite böjd båge till trean, inga problem. Lite kort sväng till fyran, men hade en bättre galopp på kortsidan där så de löste sig bra. Runda ett hinder och sedan rida på hinder fem, kort anridning från kortsidan till hinder sex och det var väl på de hindret vi kom sämst. Flöt ut lite väl på kortsidan, tog en sen förhållning så blev ett litet om tramp där, men han löste de fint ändå. Hade tänkt rida på 6 språng till hinder sju, men eftersom vi kom lite nära på hindret innan red vi på 7 istället - inte jättenoga en dag som denna. Avslutade på hinder åtta på diagonalen!. Felfri!! ♥
 
Jag var så himla lycklig när vi gick i mål att tårarna bara forsade. Folk som såg oss måste trott att vi var dumma i huvudet som stod hela familjen och tjöt över en felfri runda på en pay & jump! Men ni anar inte.. Så mycket som vi har gått igenom! Strul i över 2 års tid, sedan en utdömning och en operation på de. En långdragen och jobbig rehab och igångsättning och nu stod vi där. Friska, krya och felfria.
 
Jag är så tacksam. Tacksam mot Strömsholm och Ulrika som gav Gustav en andra chans, tacksam mot min familj som ställt upp så mycket på oss. Tacksam för att jag har min bästa vän i livet, Gustav ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Johanna

Hej! Jag läste din blogg kontinuerligt för över ett år sedan, kanske ännu längre sen minns inte. Av någon anledning så slutade jag att kika in här, men av en slump hittade jag tillbaka.
Jag har inte varit med på resan med Gurras operation osv, utan vart medveten om det för någon dag sedan. Senaste filmen jag såg Gurra hoppa var han ju då väldigt spänd och "bockig", och ville bara med denna kommentar säga att WOW vilken enorm skillnad, det är en ny häst! Han ser lugn och avspänd ut, kapaciteten lyser verkligen igenom på rätt sätt, han hoppar så fina språng! Härligt att en sådan lång resa för ett glatt slut och att slit ger resultat, bra jobbat! *från en som såg Gurra långt innan operation, rehab etc. och verkligen ser en annan índivid* :D

Svar: Hej! Vad kul att du hittat tillbaka! :) tack snälla, de värmer otroligt mycket. Allt känns så himla mycket bättre, som du säger så är det en helt ny häst!!! :')
Therese Klintestam

2014-03-17 @ 10:26:10
Josefina

Hej,
jag har precis börjat följa din blogg. Vad va de med Gustav? Och varför opererades han ? =)

Svar: Hej. Han opererades för kissing Spines i ryggen i somras :)
Therese Klintestam

2014-03-17 @ 10:32:34
URL: http://jnordlund.blogg.se
Linnea

Haha jag sitter här med tårar i ögonen! En riktig solskenshistoria och jag är så glad för din (& Gustavs) skull!

Svar: haha då skulle du sett vår familj när vi alla stod o tjöt där! Tack tack tack!
Therese Klintestam

2014-03-17 @ 10:42:23
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Linda

Vad roligt, stort grattis!! :)

Svar: Tack :D
Therese Klintestam

2014-03-17 @ 11:33:40
URL: http://lindabj.blogg.se
elin

Åh fick gåshud när jag läste det! 💜
Ni är så fina och vilket kul år ni kommer få!

Svar: Tack fin du 💞 jaa ja hoppas de!
Therese Klintestam

2014-03-17 @ 12:12:34
URL: http://www.elinoshiloh.blogg.se
Lina

Så härligt! Och så kul det var ser han ut att tycka :)

Svar: Han kändes lycklig :D
Therese Klintestam

2014-03-17 @ 13:39:29
URL: http://sallberglina.blogg.se
EquiAnna- Hästar, utrustning och allt möjligt

Men åhh vad roligt!! Grattis, är uppriktigt glad för din skull, så himla kul!! :)

Svar: Tack snälla!!! Det värmer massor!
Therese Klintestam

2014-03-17 @ 14:11:21
URL: http://equianna.blogg.se
Nathalie

Gud va glad jag blir!!! Fick tårar i ögonen när jag läste detta. Vad ni har kämpat och kämpat! Och vilken resultat det har blivit!!! Ska bli grymt kul att se er på tävlings banorna igen! Heja heja säger jag bara! Grymt lycka till med allt!!! :D

Svar: Men åh tack så mycket!!!!
Therese Klintestam

2014-03-17 @ 17:01:21
Sofia Spelkvist

vilken lycka :)

Svar: Ja du anar inte!!! :')
Therese Klintestam

2014-03-17 @ 18:20:23
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Malin

Så himla härligt att få läsa om eran framgång!! Detta är du verkligen värd Therese och jag önskar dig och Gurkan all lycka i framtiden!! :)

2014-03-17 @ 20:22:26
Rebecka Wärnström

enorm skillnad på hur han hoppar nu mot innan :)

Svar: Jaa visst är de! :)
Therese Klintestam

2014-03-17 @ 20:35:18
URL: http://rebeckashemligheter.blogg.se/
Alex

Underbart!! :) hoppas ni får ett fantastiskt år och det tror jag!

Svar: Det hoppas jag också :D
Therese Klintestam

2014-03-18 @ 06:30:23
Anna L

Härligt! Din blogg är så rolig att följa! Hoppas att allt fortsätter gå bra.

Svar: Tack snälla!! :)
Therese Klintestam

2014-03-18 @ 09:08:18
Caroline

Åh vas glad jag blir för er skull! Det här förtjänar du verkligen och vilken skillnad på häst, ser verkligen glad ut!

Svar: Tack snälla, det värmer :) :)
Therese Klintestam

2014-03-18 @ 18:24:26
URL: http://www.ecarolines.blogg.se
Lisa

Heja Tess å Gurra!!! :-)

Svar: :D
Therese Klintestam

2014-03-25 @ 16:03:28
URL: http://lisashast.blogg.se
Camilla

Hej! Jag skulle gärna vilja höra lite mer om dina upplevelser kring operationen och rehabiliteringen. Har själv en häst som precis diagnostiserats med kissing spines och vill höra om andras upplevelser. Maila mig gärna så kan jag ställa lite frågor.

2014-05-02 @ 23:50:42

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback