1 februari 2015

Nu var det ett par dagar sedan jag skrev. Har blivit lite piggare i kroppen och tror att förkylningen äntligen håller på att försvinna. Har inte lika mycket kraft som vanligt, men känns ändå bättre i kroppen.
 
Joggade Gurkan igår i ridhuset, var tvungen att rida lite kände ja. Gjorde inget jätte avancerat utan bara den vardagliga jogg tempot. Körde dock med samma tänkt som jag gjort nu senaste veckorna med att lösgöra ordentligt i skritten innan vi går vidare i traven. Där jobbar jag fortfarande med halvhalterna och tempoväxlingarna, går kanon nu! Känns som att jag börjar hitta känslan. Ska bara hitta den efter galopparbetet också..
 
I galoppen så var jag noggrann med att han skulle ut för innerskänkeln i hörnen, han vill gärna fuska där och ta hörnen ganska fort så kortsidan blir extremt kort. Försöker istället utnyttja kortsidan och då måste vi ut i hörnen ordentligt. Kändes jättefin i galopparbetet igår faktiskt! Min fina grabb, ja hoppas verkligen att detta år blir vårat år!
 
älskling <3
 
 
Idag har Malin hand om honom. Imorgon är det tillbaka till normal vardag. Jag tänkte försöka släpa med mig Josse eller någon till Sharpman nästa vecka, måste köpa skimmelschampoo! Nu ska operation bleka svans börja haha, jag SKA ha en vit häst på tävlingsbanan i år, så är det bara. Så har googlat lite och hittat ett schampoo som jag verkligen vill testa, Quick Silver Schampoo heter de - dock extremt svårt att få tag på tydligen och dyrt. Men har sett resultat med de i andra bloggar så tänker att det är värt att prova.
 
Ska nog öppna bloggen också vart efter, ska bara ta ny bild på Gurka och hitta någon som vill göra en ny design :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback