13 februari 2015

Det var ett tag sedan nu, så dags för en uppdatering.
 
Gustav har känns sådär den här veckan faktiskt, vet inte riktigt vad det är, men det känns inte 100% i alla fall. I måndags fick han vila då jag verkligen inte hann, men han gick ganska hårt under helgen så det skadade inte så mycket. I tisdags var tanken att jag skulle rida lite bommar, men han var så jäkla stel att jag kunde inte rida över bommarna en enda gång! Han gick bara och drog emot i handen, tjurade ihop och kändes riktigt ofräsch faktiskt - fast utan att vara halt. Masserade och fixade lite efter ridningen och så fick han sova med back on track.
 
I onsdags så tömkörde jag honom då jag ville se hur han rörde sig. Då var han kanonfin, mjuk på tömmen och travade på som aldrig förr. Kunde reglera honom väldigt mycket i traven på töm, så det var roligt. Igår skulle jag hoppa upp och känna på honom om tömkörningen hade hjälpt något i hans stelhet. Men alltså nja, jag hade verkligen ingen bra känsla. Bättre visserligen än i tisdags, men fortfaranande inte bra. Skrittjobbade honom i säkert 30 minuter innan jag tog lite jogging i trav och galopp. Får lite ont i magen när det inte känns 100% bra. Har han ont någonstans igen? Ligger inte sadlarna bra? Är han trött? Gått för hårt?
 
Idag har Malin hand om ponnyn. Jag ska kolla i kalendern efter en ledig dag och boka in Linda Söderberg-Fång. Så får hon klämma och känna lite, även titta på sadlarna och se vad hon säger. Jag tänker göra allt för denna ponnyhäst och det har jag lovat honom. Jag bara hoppas att inte båda sadlarna ligger dåligt.. Då kommer jag få panik!
 
Från förra helgen. Nya fina setet i royalblå med bling bling från Hööks.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback