4 februari 2015

Nu verkar det bli riktigt vinter här för en gångs skull. Det har snöat konstant i tre dagar nu, känns som att det räcker faktiskt. Hoppas dock på att det blir lite tjäle i backen så man kan ut och galoppera på fältet. Vore kul med lite nya bilder! Har en liten plan att jag ska försöka fixa bilder på fredag, men vi får se.
 
Igår stod det hoppning tillsammans med Frida och Erica på schemat. Körde lite upphöjda travbommar och galoppbommar som framridning, gjorde både delarna kanonbra. Lite spänt över travbommarna, men galoppbommarna var ren perfektion! Hoppade sedan på en stor serpentinbåge över 2 sockerbits-hinder som stod på medellinjen, alltså han var så duktig! Jag ska försöka fixa över bilderna till datorn. Den övningen gjorde han verkligen kanonbra. Travhoppade sedan på ett räcke några gånger innan vi satte ihop det till en liten bana.
 
Började med att travhoppa räcket på ena långsidan (räcke med bom 2,5m framför), vidare att rulla över sockerbitshindret som stod på volten (de vi tidigare körde serpentinbågarna över) och sedan rulla vidare mot en oxer som stod på andra långsidan, avslutade med att rulla över det andra sockerbitshindret som stod på volt. Jättebra övning faktiskt som tränade rakheten i hästarna, där du behövde vara noggrann med att rida rakt fram efter ditt hinder för att du skulle få en bra väg till lilla sockerbiten som stod på böjd spår. Jag är jättenöjd med Gustav!
 
Det kändes väldigt enkelt igår, okomplicerat. Han hoppade jättefint i samma tempo hela tiden, drog inte iväg och spände sig inte över hindren. Inte en enda tvekan heller vilket kändes enormt skönt. Om jag fortsätter nu att hoppa en gång i veckan så tror jag nog att vi ska kunna hopptävla lite i år också - handlar ju om att vi måste få tillbaka självförtroendet igen.
 
Är i alla fall anmäld till VRFs pay and jump i februari, ska hoppa en 90 cm där tänkte jag. Mest för att vi ska komma ut och ha lite roligt. Det gick ju bra förra året ;-) Idag väntas det dressyrträning för Annette igen! Ska bli sjukt kul :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback