6 februari 2015

Fick för mig att jag hade skrivit om onsdagens dressyrträning för Anette, men det hade jag tydligen inte. Får helt enkelt skriva om den nu!
 
Jag var sjukt frustrerad efteråt, på mig själv. Kändes inte som att jag fick till det alls den här gången! Jag kände mig på gränsen till ofokuserad och inte blev det bättre när jag inte hittade rätt känsla. Ni vet när man sitter och trimmar hemma och det bara känns så jävla bra och man tänker "fan vad kul det ska bli att visa hur bra vi blivit på det här på nästa träning" och så får man inte till det alls på själva träningen sen! haha alltså jag orkar inte.
 
Hittade inte takten i traven och Gustav kändes lite matt. Så jag satt och spände benen och höll om för mycket och för länge så Gurkan blev mer eller mindre skänkeldöd efter ett tag. Hade verkligen behövt en liten ponnysporre idag. Galoppen kändes okej i alla fall. Stor, rund och fin galopp som kändes relativt jämn. Skänkelvikningarna i galopp var också helt okej, inga sparkar idag! Provade lite förvänd men det gick inte alls idag och efter det så blev han superduper spänd. Fick honom inte att trava alls! Knäppte av och blev bakom lod, så svårt att rida honom då..
 
Nae, den här träningen kändes inte alls bra. Men nu vet jag också att han inte riktigt pallar att gå två träningar i rad riktigt än, behöver förbättra styrkan lite till då. Till nästa träning ska jag jobba vidare på skänkelvikningarna i galopp, dom ska gå från hörnet in till medellinjen- detta för att stärka galoppen och få under bakbenen lite extra. Sen blir det hårdträning på traven - SKA hitta takten, rytmen och känslan. Om passet känns bra ska jag även prova på lite förvänd galopp. Så fick lite läxor att jobba på, vilket känns bra. Vi ska även prova att rida med en liten ponnysporre nästa gång och se hur han reagerar.
 
 
Tillbaka till nuet då. Skrittade ut tillsammans med Frida idag och Gurkan skötte sig kanonbra! Skönt att få komma ut och skritta i snön och solen skiner, love it! Hoppas på att det håller i sig till söndag för då tänker jag nämligen släpa med mig kameran till stallet.
 
Fina öron idag <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback