1 januari 2015

Hej Bloggen.
Jag tänkte att du och jag kunde göra ett nytt försök tillsammans, fast bakom stängda dörrar ett tag så vi hinner lära känna varandra igen. Vi får se om vi kan hålla ihop längre och stadigare denna gång.. Det är ju trots allt ett nytt år!
 
Jag vet inte hur jag ska lägga upp "min nya blogg" riktigt. Om den bara ska andas häst eller om det ska vara jag som helhet. Dvs både jobb, vardag, häst och allt som hör till livet typ.. Jag får nog prova mig fram helt enkelt. Skriver ju endast för mig själv nu så ingen som bryr sig i alla fall.
 
Hade en fantastisk nyårsafton hur som haver! Finns väl inget bättre än att umgås med sina fina vänner och pojkvän när man ska fira in ett nytt år?! Ser fram emot 2015.. Ser fram emot vad det kan erbjuda, både i jobbet, tävlingarna och jaa.. Ska bli spännande ;-)
 
Gurkis då? Gurkan hade nog varit lite orolig i natt då det var väldigt skitigt och dant i boxen. Eller så hade han haft värsta partyt, vem vet? Skitigt var det i alla fall och vi fick börja med att tvätta rumpan, svanen och bakbenen då dom var mer bruna än vita. Sedan tog vi oss ett pass i ridhuset med dressyrsadeln!
 
Han var ganska spänd till en början, men slappnade av ganska så fort bara jag satte honom i arbete. Mycket aktivering redan i skritten med hjälp av skrittpiruetter, öppna, sluta, runda för skänkeln osv. Jättefin i traven idag, hittade en bra takt och jobbade ganska mycket på att han skulle trava långsamt med aktivt. Joggade honom bara i galoppen med tänk framåt. Fick räcka som första pass på nya året. Vi var ganska ensamma i ridhuset dessutom, tror att det var många som festade till det ordentligt igår ja.. ;-)
 
Jag och min snygging från gårdagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback