14 januari 2015

Hej på er.
Skrev ingenting igår då jag hade fullt upp som det var. Gustav vilade och det var sjukt mycket att göra på jobbet. Väldigt mycket nytt som ramlar in nu i butiken och såhär långt så jag är väldigt positiv.
 
Hur som helst, idag stod dressyrträning på schemat. Vi provade faktiskt att rida för Anette Solmell idag! Hon kommer till Resebro varje vecka och eftersom jag har haft så himla mycket nu så har jag inte hunnit komma iväg och träna för Carro, så då tänkte jag att jag skulle passa på att prova Anette eftersom hon ändå kommer till oss.
 
Gick riktigt bra! Jobbade mestadels med grundsakerna så som mycket halvhalter för att inte rinna iväg i samma tempo hela passet, utan checka av ganska ofta för att hitta en bra balans och schwung. Mitt mål är ju att försöka hitta en större trav på Gustav, där han tar för sig mer och får ett mer gung i traven. Och jäklar vad han travade mot slutet! I galoppen så jobbade vi med att få honom att spåra, ta längre och runda språng. Var mycket halvhalter även här, blir ju lätt att man bara rider på i samma tempo o takt när man trimmar själv, så det var väldigt skönt att ha någon på backen som tjatar om halvhalterna!
 
Vi avslutade med att rida svag skänkelvikning i galopp för att få under bakbenen lite mer och jäklar vad han tyckte att det var jobbigt min lilla grabb! Ville helst slå om och göra galoppombyten istället haha så det blev våran hemläxa till nästa gång. Superkul träning i övrigt, skönt att få komma igång ordentligt igen.
 
Min tanke är att köra för Anette nu varannan vecka, i alla fall tills det lugnar ner sig på jobbet. Sedan ska jag checka av och rida för Carro i alla fall en gång i månaden. Jag vill verkligen få till det i dressyren i år och då gäller det att träna! Och eftersom jag gillar att rida för Carro så vill jag inte sluta helt att rida för henne, men jag har varken råd eller tid att träna för henne så ofta heller då hon är ganska dyr. Så därför känns en gång i månaden ganska rimligt och sedan köra på Anette eftersom hon ändå kommer till oss.. Det är i alla fall min plan! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback