25 januari 2015

Alltså dagens pass på herr Gurka <3
Just nu längtar jag så galet till tävlingssäsongen drar igång för oss, för nu känns han så himla fin och så ridbar! Jobbade med ungefär samma tänkt som senast, dock med dressyrsadeln idag.
 
I skritten så jobbade jag honom med att rida en fyrkant, dvs att jag red en halv bakdelsvändning istället för att rida fyra hörn. Superbra övning tycker jag, dels för att lossa dom och dels för att verkligen få igång bakkärran. I traven så red jag med exakt samma tänk som senast, halvhalter, halvhalter och halvhalter. Reglera och ändra traven samt flytta honom för skänkeln både i öppnor, slutor och skänkelvikningar. Kanonfin! Alltså jag bara njuter just nu :-)
 
I galoppen var han nästan ännu finare, jobbade på i en bra stor galopp som gick att reglera åt båda hållen. Gjorde någon förvänd galopp och även några små skänkelvikningar som han gjorde kanonbra!
 
Avslutade med att prova en mellantrav snett igenom.. Alltså den känslan kommer jag leva på länge! Han längde verkligen bara på steget, sträckte fram sina framben och aa <3 Nu vet jag att det finns i honom!!! Skulle försöka göra samma sak en gång till när mamma filma, men nä. haha Fick inte alls till det igen, men nu har jag i alla fall känslan!!
 
2012!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback