Gnista

Under 2012 har jag haft äran att ha Gnista på helfoder. Jag började rida Gnista i november 2011 då hennes ägare och min härliga vän Melinda insett att hon tröttnat på hästeriet. I januari 2012 blev det klart att jag skulle ta över den söta lilla ponnyn från och med mars 2012. Hon kom dock lite tidigare och redan den 27 februari stod hon i stallet och enligt kontraktet skulle jag ha henne i 1 år.
 
Gnista är född 1999 och uppfödare är Maria Olofsson. Den lilla bruna är efter King Marco - Caracas och är hela 162 cm i mankhöjd! Som unghäst reds hon utav bla Ramona Håkman, Henrik Von Eckerman samt Mikael Carlstedt (dåvarande Pettersson) och hon gick som 5åring i Falsterbo. Innan Melinda tog över Gnista var det Matilda Berggren som red Gnista och hade fina framgångar med henne. Gnista har vinster upp till 1,25 samt placering upp till 1,30.
 
Gnista hjälpte mig otroligt mycket med mitt självfötroende i hoppningen och vi fick ett otroligt band. Men, det var inte bara att glida runt, som jag till en början trodde. Gnista krävde otroligt mycket jobb och ofta kom det också fram att Gnista, trots allt var sto. 

Bestämd dam som hon var så utvecklades vi väldigt bra tillsammans och jag är väldigt nöjd med allt som jag gjorde tillsammans med Gnista. Jag är väldigt noggrann som ryttare (tycker jag), så ja la väldigt mycket arbete på markarbetet, dressyren och lydnaden. Alla träningar för Cornelia Rylén gav också otroligt mycket.

Men pga ekonomi och andra småsaker blev jag tvungen att säga upp kontraktet tidigare än sagt. Då Melinda besämt sig för att inte sälja, utan behålla fick hon ta över Gnista 1 november.
 


Gnista och jag tog placeringar upp till 115cm hoppning och vi startade även en LC dressyr. Så tacksam för vår tid ihop och jag saknar henne otroligt mycket. Det var en väldigt rolig häst att rida och ha att göra med.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback