12 december 2013

 
 
Här ekar det tomt, eller vad man ska säga. Jag har ingen direkt motivation att skriva här alls faktiskt.. Tänkte i alla fall berätta hur de står till med Gustav för er som är nyfikna.
 
Gustav mår sådär tyvärr. Förra veckan var han riktigt risig så veterinären var ute och tog lite blodprov och sådär. Han har varit jättedålig i magen länge nu, tappar i hull, svullen i benen och är allmänt hängig. Ingen feber men det syns på honom att det inte är som de ska vara.. Känns jättejobbigt.
 
Så nu står han på en special diet. Enbart hö, vatten, loppfrö, solrosolja, ProEquo och morötter- detta ska han äta tills magen blir lite bättre men vi ska ge det i alla fall en månad. Som de ser ut nu så har han troligtvis magsår.. Magsåret har troligtvis kommer efter operationen i somras när han åt Metacam. Jag visste innan att Metacam inte var bra för Gustav då han blivit dålig av de innan, men efter en operation så var det ju ganska viktigt. Men nu har jag lärt mig att han aldrig igen ska äta de..
 
Blir han inte bättre nu efter en månad så blir det Strömsholm för att ultraljuda tarmen för att se hur stor skadan är på tarmen. Inte nog med de så ligger hans sadel skitdåligt! Alltså jag orkar inte.. Galet tröttsamt just nu!
 

Kommentarer
Cornelia

Snälla säg att du ger honom Mash också? Det är ju framtaget för att motverka magsår och allt sånt, snälla lova det, det är garanterat en väg till lösningen :( Hoppas allt löser sig!

Svar: Ja! Han får 2-3dl mash en gång om dag, då blir han som lyckligast :) mycket bättre i magen nu faktiskt bara efter en vecka :)
Therese Klintestam

2013-12-13 @ 08:04:34
URL: http://cooorre.blogg.se
Lotta

Skickar styrke kramar

Svar: Tack! <3
Therese Klintestam

2013-12-13 @ 08:39:22
URL: http://hastfotografen.webblogg.se
Sofia Spelkvist

vilket skit, hoppas på en vändning snart då. Stackarn. :(

Svar: Ja de hoppas jag med :(
Therese Klintestam

2013-12-13 @ 17:15:13
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Frida Bergman

men fy vad tråkigt! ni har väl haft tillräckligt med morgångar nu tycker jag.. håller tummarna att han piggar på sig snart! :)

Svar: Ja det känns faktiskt jävligt trisst! :( tack så mycket! Kram på dig!
Therese Klintestam

2013-12-14 @ 21:33:20
URL: http://friidabergman.blogg.se
Anna

Min blir sämre av olja när han har magsår, vet inte varför men bra blir det inte iaf. Vill tipsa om Gastro Care, sjukt bra, bäst pris hittar du utomlands, jag köper på vet uk, googla det. Halva priset mot här i Sverige (om man hittar någon som säljer här), magsårsmedel som verkligen fungerar är dyrt, men detta är inte så farligt om man köper det där, frakt ca 180kr, får hem det på några dagar.

Svar: Jasså? Vad kör du med för olja då? Gustav har blivit mkt bättre i magen av solrosoljan faktiskt! Nu tror jag ju inte att det enbart är den då..

Men tack, ska komma ihåg de ifall vi inte får ordning på magen :)
Therese Klintestam

2013-12-15 @ 19:26:55

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback