21 december 2013

Några dagar på 2013 kvar, innan vi går in på ett nytt 2014..
Jag hoppas att nästa år blir bättre, att vi kan få ha ett skadefritt år och hitta tillbaka där vi en gång var. Jag ser fram emot 2014 för jag hoppas verkligen på lite tur.
 
Gustav är mycket bättre i magen redan, men han ska fortsätta på dieten i alla fall till den förste. Sen hoppas jag att han ska kunna äta sitt vanliga foder utan problem igen. Det tråkiga med att magsåret upptäcktes var att han verkligen har tappat massor, både vikt och de muskler vi hade hunnit bygga upp. Så nu står vi här, nere på noll igen. Han började verkligen bli så fin och så kommer världens största bakslag, så typiskt våran tur.
 
Tack vare alla problem och skador som uppstått så har vi nu hamnat ca 1 månad efter i planeringen. Gustav skulle börja hoppas 1 december lite smått, men vi fick ju avbryta bomträningen så nu ligger vi lite bakom planeringen. Så nu blir det att bygga upp lite kondition och styrka igen, försöka jobba massvis med bommar så vi fortsätter att stärka självförtroendet. Och så hoppas jag att jag kan börja skutta honom lite över småhinder i mitten på januari..
 
Sadeln då? Jo, Sharpman var ju ute i torsdags och kollade på den. Och jag skulle inte behöva oroa mig för att jag kommer aldrig behöva byta ut min älskade Antarés! Så himla skönt, för jag verkligen älskar denna sadel. De enda som behövde fixas eftersom den gled bak var att lägga i 2st ilägg i Ogilvy padden bak samt spänna sadelgjorden i de två bakre stropparna och så låg sadeln still! Sen ska ja köpa mig en förbygel som jag ska ha när vi ska hoppa sen. Gustav hade tydligen fått ganska mycket rörelse i bogpartiet så för att sadeln inte ska börja glida så ska han alltså ha förbygel till hoppningen sen.
 
De va de! Då tror jag inte att jag har något mer att berätta för tillfället, hoppas på att få tillbaka lite skrivsug till nästa år ;-)
 
 

Kommentarer
Sofia

Håller tummarna att 2014 blir ett bra år för er!! Fina Gustav!! Tur att han har just dig som ägare.. som inte gett upp utan kämpat vidare..

2013-12-21 @ 13:13:08
jessie

ja håller tummar och tår för att ditt 2014 blir som du vill ha de och skönt att du inte behöver byta ut sadeln:)

2013-12-21 @ 13:45:25
URL: http://meandmyeiro.blogspot.se/
Pernilla

Hoppas ni får ett super bra 2014 :) God Jul på dig och din fina Gustav !

Svar: Tack desamma! :)
Therese Klintestam

2013-12-22 @ 10:55:34

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback