26 december 2013

Jobbdagen gick bra, helt galet med folk. Vi blev till och med kvar på jobbet en timme efter stängning pga. att det var så mycket folk inne! Men det är kul, älskar när vi har så där mycket att göra - då går timmarna extremt fort. Tag 3 betala för 2 var ganska lockande, även om det var många som var besvikna på att det bara gällde kläder. Men det är bra att sådant kommer fram så vi kan framföra de till huvudkontoret. Och precis som jag lovade mig själv så köpte jag ingenting! Även om jag lätt kunnat plocka på mig de nya bling byxorna plus något till..  :-)
 
 
Efter jobbet blev det stallet, precis som vanligt. Skulle egentligen åkt iväg på middag, men eftersom jag redan var så sen dit när jag hade stängt så hoppade jag de. Blev extra mys med Gurkan istället, plus då att jag hann rida. Vi passade på att köra lite bommar i ridhuset när det ändå var tomt. Han var superduper fin att rida fram, lyssnade fint både fram och tillbaka. Sedan skulle han jobba över 4st upphöjda bommar, men där sa ha nej. Tvärstannade framför, backade och var allmänt dum. Dock är de ju så att det är ingen mening med att gå på honom i dessa lägen, för då blir han bara extremt stressad, så gäller att vänta ut honom.
 
När vi hade lagt ner bommarna så dom låg rakt ner på backen istället började vi psyk-träna he he. Då fick han skritta över bommarna, göra halt mitt över bommarna osv tills han kunde skritta över dom avslappnat. När han gjorde de fick han massvis med beröm och vi gick över till trav. Efter några gånger så gick det superbra även över travbommarna! Avslutade med att låta honom galoppera över två bommar med 3m emellan på lite större volt. Då var rädslan som bortflugen och han var så duktig! Fina, fina killen, ibland så kan han göra mig så lycklig för så lite.
 
Finns små korta filmsnuttar från dagen på min mammas Instagram, marieklintestam världens absolut bästa mamma och medhjälpare ♥ :-) Förövrigt så red jag honom på Dyón tränset och 3-delat anatomiskt bett *tumme upp*
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback