28 december 2013

Tar en liten paus i städandet. Att det kan vara så jobbigt att städa en liten lägenhet på 37kvm är galet. Längtar verkligen efter en större lägenhet nu, får liksom för mig att det är lättare att hålla ordning när vi får lite mer plats..
 
Hur som helst, täckena satt bra på Gurkan! Så glad att jag äntligen har ett Back on Track täcke igen, har verkligen saknat det. Tack snälla pappsi, både jag och Gurkan blev jätteglada :-)
 
Passade på att raka Gurkan idag, han har börjat bli så himla svettig nu när vi trimmar lite hårdare och det funkar inte de dagar jag är i stallet på morgonen. Vill inte släppa ut honom när han är svettig och blöt, så kändes bättre att raka av all monsterpäls. Han skulle egentligen behöva ett bad, för fy så stövig och äcklig han är, trots att jag ryktar honom varje dag.. Men det får vänta! Sparade dock benen, halva huvudet och en liten fläck på ryggen, kände inte att han behövde en "snygg klippning" nu när han inte ska ut och visa upp sig.
 
Efter friseringen blev det en skrittur i skogen med mamma bredvid. Han skötte sig riktigt bra, börjar bli riktigt trevligt att rida ut på honom nu haha Såhär 4 år senare liksom!
 
 
Imorgon ska Sara i stallet prova att tömköra Gurkis. Jag fixar ju inte de riktigt själv eftersom jag bara tycker att han springer runt och spänner sig, så de ska bli intressant. Sara är riktigt duktig så jag hoppas hon kan få ordning på honom. Kan vara skönt att variera ridningen lite med jobb från backen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback