29 december 2013

Först och främst, tack snälla Emilie för hjälp med designen! Tyckte faktiskt att det var dags att fräscha upp lite. Tråkigt nog har jag absolut inga nya roliga rid bilder på mig och Gurkan, så fick bli en gammal. Och eftersom vi körde på dressyrbild förra gången blev det en hoppbild denna gång - med förhoppning att vi någon dag kan ta oss tillbaka dit. Tack igen Emilie, hennes blogg hittar du här.
 
 
Idag fick jag ju hjälp av Sara i stallet med att tömköra Gurkan. Var så kul att se honom från backen och Sara var superduktig! Självklart sa Gustav vad han tyckte om det och protesterade lite när det blev jobbigt, men fick superbra tips från Sara hur jag ska jobba honom när han blir så när jag sitter på. Han är ju ganska svår, för när han tycker att det blir lite jobbigt så viker han in näsan och ska bita sig i bogen och den automatiska känslan då är ju att man vill trycka på honom framåt så han går fram för skänkeln till handen. Men då hoppar han istället rakt upp och bara springer på as fort framåt. Men som sagt, skitkul att se från backen! Vi ska fortsätta lite med tömkörningen tillsammans med Sara, för jag tror det är ett skitbra komplement till ridningen.
 
Fick förövrigt min julklapp från Marcus idag. Precis det jag hade önskat mig, såå glad ♥
 
Ett suuuupersnyggt schabrak från Christina Sport, köpt hos Tophorse. Alltså ni anar inte hur mycket det glittrar i verkligheten, Gurkan kommer bli så jäkla snygg i detta! Känner på mig att jag inte kommer kunna hålla mig till vår första tävling att använda de, utan kommer nog smygprova det någon gång innan ;-) Tack bästa älsklingen!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback