30 december 2013

Vi går snart in på ett nytt år, ett år jag hoppas av hela mitt hjärta ska bli ett skadefritt år. Åh det vore verkligen helt fantastiskt, jag vill inte släppa på mina tävlingsdrömar än, vi ska tillbaka - någon gång.
 
Idag tog jag med mig Gurkan ner i ridhuset på lite morgon jogg. Pga riktigt dålig nattsömn så fokuserade jag på enbart skritten och traven idag. Var väldigt noggrann redan från början med det Sara pratade om, att verkligen ha honom mellan hand och skänkeln. Att han ska gå fram för minsta lilla och mer eller mindre kunna göra halt bara jag tänker de. Så små rörelser som möjligt, men effektiva. Skrittade innanför spåret och gjorde säkert 8st skritt-halt-skritt övergångar på varje långsida. Gick in på volter och såg till att han verkligen rundade sig för innerskänklen och inte bara lutar sig inåt och tappar sin form. Riktigt, riktigt fin i skrittarbetet och jag fick nästan driva lite - tecken på rätt arbete!
 
Joggade sedan bara lite lätt med samma tänk, innanför spåret och massor med övergångar, runda för innerskänkeln. Fokus på att inte springa ifrån mig och bita sig i bogen, utan ligga kvar med ett lätt stöd i handen och små hjälper. Galet fin idag, riktigt roligt faktiskt! Körde därför bara 20 min totalt med då bara skritt och lite trav. Ett jäkligt nyttigt pass och jag blev ännu mer taggad på att fortsätta nu. Lägga fokus på BRA grundridning och inte hasta iväg. Tänk att Sara kunde hjälpa oss så mycket bara med en tömkörning!! :-)
 
Såhär kul var det att skritt jobba honom idag! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback