5 juni 2013

Idag känns det lite bättre. Provade att longera Gustav lite idag i ridhuset, är bättre underlag där inne. Började som enligt schemat med 10 minuters skrittpromenad, sedan fick han jogga lite på stor volt. Såg betydligt bättre ut idag, ingen markant hälta men de syns fortfarande på vänster fram när han kommer in på mindre volt och när han har vänster fram som ytterben. Just nu är vi ganska säkra på att det är en sträckning som kommit pga hans stelhet.
 
Han fick jogga på stor volt i 10 minuter sedan tog vi 15 minuters avskrittning, de fick räcka för idag. Ska göra samma sak imorgon, synd de fortfarande då så ska han promeneras fram till torsdag. Busekillen ♥
 
Dagens luddhäst. Lika bra att skydda benen ordentligt nu med tanke på alla cirkus-konster han visar!

Jag är så lycklig över hur han rör sig just nu. Han ser så himla lätt ut i steget i traven, verkligen travar på! Går lågt med nacken och ser hur avslappnad ut som helst, så kul. Jag kanske inbillar mig, men jag tycker verkligen att hans trav har blivit så mycket bättre, de måste verkligen ha släppt nån spärr på honom. Ska bli spännande att följa de här rehabprogramet.
 
Efter dagens arbete fick Gustav sig en dusch, välbehövlig sådan. Sedan blev det 50 stretchningar och lite Anrika på benen och på bogen. Älskade häst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback