20 oktober 2013

Idag kära vänner har vi faktiskt filmat Grodan lite när vi joggade i ridhuset!
 
Det blev bara lite lätt jogg utan några större krav idag med tanke på att jag själv inte är helt frisk än, så ville jag inte överanstränga mig för mycket. Han kändes helt okej, han går emot handen lite och lägger gärna nosen lite nära bogen när jag går på honom med skänkeln. Men jag tror att det är en lite styrke-grej. Samtidigt som det absolut är ganska mycket lathet såklart. Men så tacksam fortfarande för varje sekund jag får sitta på hans rygg ♥
 
Har hittat ett sätt att komma ur hans lite "bråkiga" sida som han skapat senaste veckan. Efter första galoppen har han börjat studsa och trilska lite innan man går över i de motsatta varvet och ska fatta ny galopp. Lite som "ja kan mamma, släpp mig då". Och de blir liksom en stress situation av det eftersom jag inte bara låter honom gå iväg där och då blir han irriterad. Så nu rullar jag bara över i ett lätt byte till den nya galoppen för att slippa bråket. Det tar mindre på hans kropp att bara göra såhär än att trilska med honom - i alla fall tills han fått mer styrka.
 
Nu i veckan ska jag lägga mer fokus på lite mer stärkande övningar, så som övergångar och skritt-bommar. Sätta honom lite mer i arbete helt enkelt. Tycker det är dags nu att börja stärka upp honom lite mer "hårt" eftersom träningsplaneringen säger att han ska vara hoppklar i december. Ska även öka hans travarbete lite, ni kommer se på filmen ibland att ja trycker på honom lite och ökar traven lite lätt. Den traven ska ökas lite så han verkligen kommer igång och inte bara springer i jobbar i undertempo.
 
 

Kommentarer
Emelie

Ser att du börjat blogga igen, kul! Visste inte att hästen vart skadad heller men skönt att ni är på G igen. Lycka till :-)

Svar: Ja, eller har en blogg i alla fall, uppdateras inte speciellt bra ;-) här händer det mycket, han va utdömd för 6 månader sen.. Hoppas allt är bra med dig!
Therese Klintestam

2013-10-21 @ 07:27:09
URL: http://pemme.spotlife.se
Lotta

Vilken resa ni gör. Väldigt intressant att få följa med på er resa. Tycker G ser väldigt harmonisk ut och det ser enkelt ut. kan du inte skriva lite om dina erfarenheter av denna resa? Om du märker någon skillnad på honom, både i beteende och ridmässigt.

Svar: Ja, de är faktiskt ganska häftigt att få vara med om de här! De kan jag absolut göra, men väntar lite tills ja ska jobba honom lite mer , för tror de är där de kommer märkas mest :)
Therese Klintestam

2013-10-21 @ 09:25:42
URL: http://hastfotografen.webblogg.se
Rosanna

Kul att ni är på G igen! Han ser trevlig ut. Och snygg outfit som vanligt ;-)

Svar: Tack, känns underbart! :D haha tack ;)
Therese Klintestam

2013-10-21 @ 11:04:11
URL: http://kattmedpistol.blogg.se
Sofia Spelkvist

en helt underbar syn :D

Svar: tack :D
Therese Klintestam

2013-10-21 @ 18:37:57
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Jennie Kristensson

Han ser fin och fräsh ut! Kul att se er igen :-)

Svar: Han känns bättre än någonsin <3
Therese Klintestam

2013-11-01 @ 22:27:05
URL: http://jkristenssons.blogspot.com
Jojjan

Finisar!! Han ser verkligen ut att må bra i sin rygg nu :D tycker de e en helt annan häst i han sätta att röra sig och att han e myyycket lugnare ser de ut som :D Kul att ni e på g igen det e ni verkligen värda <3 kram

Svar: JA, han känns verkligen helt annorlunda också! Ska dock kolla sadeln igen för säkerhetsskull samt knäcka min rygg, sen jäklar! :D TACK <3 <3
Therese Klintestam

2013-11-03 @ 20:04:32
URL: http://jojjanpojjan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback