11 september 2013

Jag har uppenbarligen inte hittat någon bloggmotivation ännu, i alla fall inte om man kollar på uppdateringen här. Men väldigt kul att så pass många ändå tittar in ibland och håller lite koll på om det händer någonting här!
 
Allting går än så länge jättebra med Gustav, vilket är otroligt roligt. Han skrittas nu uppsuttet varannan dag och nu har jag börjat jobba honom lite mer i skritten. Jag tar det väldigt försiktigt med den här igångsättningen nu, men han måste börja aktiveras lite om vi ska komma någonvart. Så nu har jag lagt in lite skänkelvikningar, öppna och lite böjningar när jag skrittar, ca 20 minuter som snart ska ökas lite försiktigt. Räcker med att flytta honom några steg, mest för att se om han tar skänkeln och jobbar honom mycket på fyrkanten och stora volter. Det är faktiskt väldigt nyttigt att skrittarbeta! Speciellt för en sådan häst som Gustav som riktigt aldrig har skrittat ordentligt förut. Så de är mycket basic, gas och broms osv.
 
Varannan dag longeras han lågt inspänt med gummisnodd ca 20 minuter. På linan jobbas han både i trav och galopp och han ser faktiskt jättefin ut! Är bara några dagar kvar nu sedan ska han börja travas uppsuttet också, gissa om jag längtar!
 
Förövrigt rullar det på. Behöver fixa lite nya bilder så jag kan få iordning på den här jäkla designen! Får kolla med Josse om hon har tid någon dag.
 
 
 
Är det något speciellt ni vill veta eller läsa om osv så får ni helt enkelt kommentera :)
 

Kommentarer
Erica

Jag och fjanton vill också ha bilder på oss :)

2013-09-11 @ 22:32:51
Julia

Alltid kul med uppdatering!

2013-09-11 @ 23:56:56
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Josse

klart jag har tid <3

Svar: Tack babe! <3
Therese Klintestam

2013-09-29 @ 17:30:56

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback