17 september 2013

Det börjar hända lite nu på rid fronten!
Jag har äntligen börjat trava Gustav, alltså jag tror inte ni förstår den lyckan. Han känns så himla fin! Travar på som bara den och känns så himla arbetsvillig så det är galet. Än så länge är det ca 5 minuters trav där vi bara joggar rakt fram i låg form. Men åh, min fina ♥
 
Ska be mamma filma lite i helgen när vi har travat några gånger och kommit igång lite mer. Ökar hans jobb lite succesivt hela tiden. Vi kör fortfarande på longering varannan dag där han får jobba lite mer ordentligt i alla gångarter. Tänkte faktiskt prova att lägga in lite tömkörning och longering med pessoaselen också för att variera oss lite.
 
I lördags "skrittade vi ut" för första gången också. Fram och tillbaka på en grusväg, mest för att han skulle få se någonting annat än ridhuset. Mamma gick med lite som ledare och han var jätteduktig! Pigg och framåt med öronen spikade rakt fram hela tiden, lillesnuttis. Varje sekund jag sitter på honom njuter jag till fullo. Det känns verkligen helt fantastisk att vi gör de här. Det var varit värt varenda promenad vi gjorde i somras, så tacksam för att han fortfarande finns kvar hos mig, vid liv.
 
 

Kommentarer
Sofia Spelkvist

så glad för eran skull :D

Svar: Tack!!! :D
Therese Klintestam

2013-09-18 @ 17:48:58
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Alexx

LYCKA! 😀

Svar: Du anar inte!!! :D
Therese Klintestam

2013-09-18 @ 18:30:18

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback