25 september 2013

Tacka gudarna, eller snarare lönekontoret kanske, för den 25e! Välkommen lönen- du har verkligen varit efterlängtad. Nu kan jag börja leva ett normalt liv i alla fall i typ tio dagar till kanske sen är vi nog på ruta ett igen.. Tack hästen för att du mer eller mindre äter upp min lön, jag älskar dig.
 
Idag har jag varit ledig och jag har verkligen spenderat dagen på bästa sätt! Började min dag med sovmorgon, ända till nio. Brukar inte kunna sova så länge, vaknar ofta runt sju trots att jag är ledig. Är lite som Skalman tror jag, mat och sovklockan är alltid densamma haha Hur som, blev sedan bjuden på lunch av min fina vän och granne Frida, tack snälla du! Sedan tog vi oss en shoppingrunda till Rusta, Jula, Bauhaus, ÖB och såklart Hööks. Shoppade loss på "jobbet", blev både nytt regntäcke till Gustav och en ny jacka till mig. Visar bilder osv i annat inlägg.
 
Sedan, dagens höjdpunkt! Idag har jag skrittat ut på min vackra springare!! Åh alltså den lyckan, så underbart att få se någonting annat än fyra ridhusväggar. Gustav var spänd och lite hoppig till en början, men absolut inget konstigt och tog det inte så allvarligt. Superduktig var han, är så nöjd! Han var helt slut sista 200 m stackarn ♥ Red runt "golfan" som vi kallar de, är en runda på 30-35 minuter när man skrittar. Tack för sällskapet Frida, Candra och Malin. Borde skritta denna ofta nu, men måste ha sällskap så vi får se hur de går.
 
Avslutade kvällen med att bli bjuden på taccos hos min andra fina vän och granne Elin, tack så jättemycket! Förstår ni vilken lyxdag jag har haft idag!? Bästa vänner ♥ Nu har Marcus åkt till jobbet så jag tänker tacka för mig och krypa ner under täcket. Puss på er
 
Lite taskiga bilder, men var ingen som riktigt ville hålla på med mobilerna eftersom dom var lite på tå under ritten. Men bildbevis blev det ju i alla fall! :)
 
Tack också till Madde som bloggar på maddeastrom.se, där jag blivit dagens blogg - tack så mycket, kul att du gillar de som händer här!
 

Kommentarer
Elin

Hej! Vilken berättelse om din häst. Så inspererande läsning, och gav verkligen motivation att man kanske ska skriva om sin egen berättelse med. Jag har också en häst som har blivit opererad för KS. Vi är inne på vår andra skritt vecka och tog bort stygnen i ryggen igår. Så går även framåt för oss. Ska bli roligt att följa er resa framåt, då vi är några veckor mellan.

/Elin

Svar: Hej! Gud vad roligt att du gillar det som skrivs här, tack :) Ja, men absolut! Vore jätteroligt att läsa om någon som genomgått samma som en själv! Gjorde du din operation på Strömsholm också? Skrittpromenaderna var verkligen supertråkiga och jobbiga, men helt klart värt allting!! Lycka till med din nu! Kram
Therese Klintestam

2013-09-27 @ 11:06:59
URL: http://cdbl88.blogg.se
Elin

Har känt före operationen med olika känslor då man inte hittat så mycket omkring någon som opererat sin häst för det utan mest gått på egenkänsla. Jag opererade i Helsingborg på regionssjukhuset där, så mina föräldrar har stall 6mil därifrån, dock är jag boende i Umeå så vi hade en lång resa före och en långresa inväntas men först efter att allt känns hundra. Jo skrittpromenaderna är inte min favorit men fick redan börja strecha in på min andra skrittvecka och lägga värmekudde på ryggen, något du med fick göra? då min häst vart lite svullen efter stygnen. Känns som man har hundra saker att skriva om när man vet att du gått igenom det jag är påväg in i.. Kram

Svar: Oj okej. Ja, jag började med 50 ryggstretchningar varje dag redan dag två efter op. Sedan gjorde vi dom stretchningarna i 6 veckor. Nu gör vi 5-10 varje dag. Värmekudde använde vi inte efter op. men ska börja med de nu när de blir kallt 10min innan ridning :)
Bara skriva om du kommer på nått :) Lycka till! Kram
Therese Klintestam

2013-09-29 @ 21:28:06
URL: http://cdbl88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback