Ogilvy Equestrian

Har beställt en ny padd till Gustav!
 
 
 
Gör allt för att avbelasta hans rygg så mycket som möjligt nu. Blev en Ogilvy Equestrian sadelpadd i färgen grå. Har lånat en av Josse nu sedan jag började rida honom och han känns mycket bättre med padden än utan den. Så nu tog jag mig i kragen och beställde en egen! Enorm skillnad faktiskt från när jag har gelépadden under sadeln. 
 
En produkt information om padden.
Huvudsyftet är att hjälpa sadeln till en ultimat passform, att effektivt fördela trycket, och verka stötdämpande för både häst och ryttare. Skulle sadeln tillfälligt behöva mindre justeringar kan man komplettera med ilägg fram, bak, eller både och, för att få en förhöjande effekt.

Padden har en väl tilltagen v-form för att följa hästens rygg, och innehåller en memoryfoam framtagen till just hästar, som vid ett lätt tryck kan bli millimetertunn där det är trångt, eller fylla ut där det glappar. Den är antibakteriell, och enkel att hålla ren, foamen kan plockas ut och överdraget kan tvättas i maskin, 40 grader utan sköljmedel. Dess stötdämpande effekt har även visats hjälpa ryttare med rygg/knä/nackont, samtidigt som den hjälper hästen.

Kortfattat: • Maximal andningsförmåga, fukttransporterande • Unik V-form, undviker tryck på både rygg och manke •  Lätt att rengöra, kan tvättas i maskin • Antibakteriellt material • Snabbtorkande • Anti-glid material, sadeln ligger still • Överlägsen stötdämpning • Inget skav, ingen ovälkommen rörelse • Jämn tryckfördelning

Kommentarer
Anonym

Det tror jag du gjorde rätt i! :) helt klart värd varenda krona.

2013-09-18 @ 18:28:37
Julia

Den lät väldigt intressant.

Svar: Den är toppen! Iaf så lite som ja prövat den :)
Therese Klintestam

2013-09-18 @ 22:52:05
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Julia

Undrar bara om du har ändrat uppfattning om denna padd eller rekommenderar du den? Använder du den varje dag? :) //

Svar: Jag älskar den. Änvänder den dagligen , både till ridning och longering. :)
Therese Klintestam

2014-02-12 @ 20:45:16

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback