16 april 2014

Jaha, påsklovet är igång, jag är ledig men inte fan har jag tid att göra någonting i alla fall! Det är så mycket jag vill göra när jag är ledig att det blir totalt kaos när jag ska försöka få ihop allting.
 
Inte nog med det så har Gustav gått och blivit halt, 5 dagar innan tävlingen! Hur otajmat!? Trodde i helgen att det var hovböld då han verkligen var blockhalt redan i skritt, men hovslagaren var ute i måndags och kände och hittad ingenting. Han är varken varm, svullen eller verkar ömma på benet, men han är halt.. Idag var det bättre, så tror på att han sträckt sig. Känns skittråkigt nu när vi verkligen kommit igång! Bara hoppas att det lägger sig så vi slipper åka till klinik.
 
 

Kommentarer
Lena

Det kan kanske vara så att bölden inte hade hunnit bli en böld? Blir det inte bättre kan du ju kolla det en gång till:) Jag hittade min blockhalt o fick dit hovslagaren nästan omgående o då hittade han inget, men när jag sedan åkte till vet. 2 dagar senare hittade han den! :) Hoppas det blir bättre snart! Kram

Svar: Nä. Han var blockhalt i lördags o Hovslagaren var ute i måndags. Han tog av skon o klämde men ingen reaktion. Han är bättre nu men fortfarande halt, ser ut att sitta högre upp mot bogen..
Therese Klintestam

2014-04-16 @ 22:54:02
Lena

Det kan kanske vara så att bölden inte hade hunnit bli en böld? Blir det inte bättre kan du ju kolla det en gång till:) Jag hittade min blockhalt o fick dit hovslagaren nästan omgående o då hittade han inget, men när jag sedan åkte till vet. 2 dagar senare hittade han den! :) Hoppas det blir bättre snart! Kram

2014-04-16 @ 22:54:18
emilie persson

Klumpiga valacker alltså.. Ibland önskar ja man höll på med typ något som inte kan gå söner ;) hahaha.. Håller tummarna att de blir bra snart.. Så tråkigt att de skulle ske när ni just börjar komma igång, igen..

2014-04-17 @ 11:49:36
URL: http://www.emiliepersson.se
Rebecka Wärnström

Precis så blev Fille. Inget öm eller svullen, bara lite värme i hoven. Hade ändå tid på kliniken för tänder så de fick kolla även hältan.

Jag skulle åkt in så du iaf kan få metacam till honom.

Svar: Gustav tål inte metacam, han fick magsår av de :(
Therese Klintestam

2014-04-18 @ 08:59:04
URL: http://rebeckashemligheter.blogg.se/
Rebecka Wärnström

Aj då. Nä, då är inte det ngt alternativ. Men jag skulle nog åkt in ändå, hellre en gång för mycket.

2014-04-19 @ 20:31:24
URL: http://rebeckashemligheter.blogg.se/
Jenny

Aj då vilken otur! Hoppas han blir bättre :) Fin blogg förresten!

2014-04-21 @ 12:07:38
URL: http://narkeryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback