24 augusti 2014

Jag tänkte att jag skulle uppdatera er om gårdagens tävling.
Jag vet inte vad som håller på att hända med min häst, men wow säger jag bara. Äntligen börjar han bli ridbar även på borta plan!
 
LB:2
Första klassen, LB2. Kändes lite spänd och kort på framridningen men fick ändå en ganska bra känsla när jag red in på banan. Jag är jättenöjd över programmet i ren helhet! Visst, det är inte perfekt utan det finns massor att jobba vidare med, men med tanke på hur Gustav är och varit så är jag kalasnöjd. Övergångarna går han lite mot handen, han är inte helt stadig i formen än, galoppen vill ja gärna ha lite större kliv i och mellangångarterna såklart. Så, som sagt det finns massvis kvar. MEN jag är så stolt över honom, min bästa kille! Vi slutade på 65,33% i denna klass, vilket resulterade i en 3:e placering. Alltså så chockad - igen! Bästa Gurka ♥
 

 
LA:3
Här hade vi nog tagit oss vatten över huvudet. Framridningen var katastrof. Litet ridhus med för mycket "ego-ryttare" = kaos. Men inget att skylla på, för vi gjorde inte programmet ute på banan bra sen i alla fall. Gustav var lite trött och jag red dåligt, så är det bara. Det svåra med Gustav när han blir trött är att han inte blir seg som vanliga hästar kanske blir, utan Gustav blir spänd, hög i nacken, kort i steget och så jävla svårpåverkad. Vi inledde med en ganska okej galopp in till halt. Sen fick jag honom inte att trava.. Film kommer. Samma som i Bjärka Säby, bara studsar och fular sig. Då tappade jag lite fokus och red åt fel håll också haha. Vissa delar gjorde han bra, men mestadels var katastrof. Skulle kanske utgått, men nae. Jag ville rida igenom hela programmet för att få honom att förstå att han inte kan bestämma + att han någon gång måste lära sig att det är okej att göra fel, jag kommer inte slå dig - bara trava vidare! Pluttis, inte lätt.. Nu skippar vi LA program för en stund tror jag och kämpar vidare i LB.
 
 
Så nöjd med dagen! Nästa tävling blir den 6/9, då rider vi LB:1 och LB:2, bara träna vidare :)

Kommentarer
Anonym

Grattis till placeringen! Det kan inte vara en idé att rida bara en klass om han blir trött i den andra? Bara en fundering :-)

Svar: Tack så mycket! Jo, absolut det har jag självklart i tanken :) Vi ska börja med att rida två lätta program först och blir han likadan i alla fall så kommer vi bara köra på ett program såklart! :)
Therese Klintestam

2014-08-24 @ 20:40:11
jessie

va kul att det går så bra för er det förtjänar ni verkligen:)

Svar: Tack snälla :)
Therese Klintestam

2014-08-30 @ 06:24:58
URL: http://meandmyeiro.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback