10 februari 2014

Vad roligt att så många ville svara på vad ni red på för bett, det verkar vara de "vanliga, hedliga" betten som är populärast. Dvs. tredelade tränsbett och novabett. Tycker det är kul att läsa om andras erfarenheter osv, lär sig alltid något nytt.
 
Hur som helst så har inget nytt spännande hänt. Skrittade ut Gustav i söndags tillsammans med Frida och Bilinda, vill att han ska röra på sig efter hård ansträngning. Så en skrittur efter lördagens hoppning var perfekt. Idag vilar han, brukar inte hinna att rida på måndagar innan jobbet så de passar som en bra vilodag.
 
Varit på gymmet och tränat idag igen, går riktigt bra nu. Kör gym två dagar i veckan och löpning en dag, så försöker i alla fall träna tre dagar i veckan utöver ridningen, känns lite lagom. Har kommit in i träningen så pass ordentligt att jag tycker det är superkul, är inte bara ett måste längre utan de känns lätt och roligt!
 
Nä, jag har faktiskt inget vettigt att skriva så jag tycker vi avslutar här. Några önskemål om inlägg? ;-)
 
 

Kommentarer
Annica H

Mer om din utrustning, tex visa alla träns i favorit ordning.

2014-02-11 @ 09:53:38
Alex

Jag skulle tycka ett diskussion inlägg/en fråga vore skoj. Och då tänkte jag mig typ hur du ser på träning för instruktör nu efter Gustavs "skada" eller vad vi ska kalla det.. ;) personligen som i mitt fall med S så värdesätter jag det högt att redan i ett tidigt skede ta hjälp för att han verkligen ska jobbas rätt. blir ju lätt att man missar detaljer när man är själv iaf för min del! Även om mina pass bara är 20-30min långa så vill jag ha hjälp på vägen så hästen arbetar rätt under denna tid för att förebygga och bygga upp sig rätt. När ser du att det är dags att träna? Eftersom saker lätt kan missuppfattas såhär på internet menar jag alltså INTE att det på nått sätt är dåligt det arbete du gör själv utan jag undrar mer hur du tänker. För självfallet får du honom att jobba "bättre" med hjälp av en bra tränare som du fungerar med både i hopp och dressyr, så är det ju alltid :) nu verkar han ju vara så pass igång att ni snart kan börja träna lite smått? Sen avslutningsvis är det så skoj att ni är på gång igen och jag hoppas för din skulle bättre än någonsin! Det är du värd!

Svar: absolut! Kan svara på de i ett inlägg ikväll :) bra kommentar!
Therese Klintestam

2014-02-12 @ 21:33:01

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback