16 februari 2014

God morgon! Hade tänkt att skriva här igår kväll när jag kom hem från stallet, men efter duschen så somnade jag gott i sängen istället. Men, nu får ni ju turen att höra ifrån mig idag istället.
 
Trimmade Gurkan över lite bommar igår. Var ensam i ridhuset igår kväll så passade på! La ut som en liten bana med olika linjer, där jag skulle kunna variera både linjer och avstånd - supernyttig övning. Valde att prova honom på bett igår för att se om det blivit någon skillnad efter tandläkarbesöket och två veckor på hackamor. Och visst, hade en helt ny häst när jag red! wow säger jag bara..
 
Han var lätt i handen, sög fint på bettet och kändes så harmonisk. Han kunde trava över bommarna utan att spänna sig och bråka. Även i galoppen rullade han över med lätthet! Sen blir han ganska fort trött och då dippar han in lite med näsan och blir stark. Men valde att göra halt när han låg på som mest och rygga några steg, sen var han sådär harmonisk igen. Världens bästa kille ♥ Travhoppade även ett litet räcke som han gjorde bra.
 
Övningar som den här är verkligen supernyttig och han skulle behöva göra de 2-3 gånger i veckan egentligen för att stärka sig själv. Ska prova en liknande övning i veckan fast på hackamoret för att se vad vårt "framtida bett" ska vara. Bästa ponnyskrutt, verklige supernöjd över honom igår!!
 
Mamma filmade lite. Tyvärr ballade telefonen ur efter en stund så sista filmerna blev dyngsuddiga. Men man ser ju lite i alla fall.
 
 
- Note to self till nästa gång; våga galoppera på liiite mer för att få en jämnade galopp hela vägen. Våga ändra galoppen oftare så vi inte "fastnar".

Kommentarer
Linda

Han är verkligen superfin! Bra jobbat! :)

Svar: Tack snälla :D
Therese Klintestam

2014-02-16 @ 10:12:06
URL: http://lindabj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback