7 februari 2014

Och så var det ett tag sedan senast igen.. Det är den där motivationen till att skriva som sviker mig lite igen. Förstår fortfarande inte grejen, varför den försvinner när jag väl startar datorn och innan jag startar den så finns den där. Bra konstigt kan ja tycka. Kan ju vara så att motivationen inte riktigt finns där pga. att motivationen inte är på topp i övrigt heller så att säga.
 
Hur som helst, nu släpper vi motivationssnacket! Idag var jag med Gustav hos Djurtanvårdskliniken i Söderköping. Var ju ett år sedan vi kollade tänderna på honom senast på klinik så kände att det kanske var dags. Munnen såg riktigt bra ut, de såg inga större skador och inga överbett (som vi har hört tidigare). De enda Gustav hade denna gång var en liten skada i gommen, en form av bitskada som gjort att tandköttet blivit lite svullet. Så de slipade ner de bakre tänderna lite för att hjälpa till med svullnaden och sedan spolade rent bara. Inga större skador som sagt, men vi ska tillbaka i mitten på juli för att checka av att det inte blivit värre.
 
Vi passade på att prata lite bett och nosgrimmor också och Torbjörn tyckte att jag skulle fortsätta som jag gjort nu senaste två veckorna. Han ska jobbas på hackamor nu i två veckor bara för att hans svullnad ska läka. Sedan ska jag kombinera hackamor tillsammans med antingen sötmalmsbettet eller de 3-delade anatomiska eftersom det är de han fungerat bäst på. Hela den här veckan har jag ridit på ett ponnyhack och han varit så himla fin att rida! Torbjörn sa att dessa känsliga hästar oftast fungerar bäst på att variera vanligt tränsbett med hackamor för att inte skapa spänningar. Så vi kör på och provar!
 
Så idag var jag och köpte ett nytt ponnyhack, en läderrem och ett nosludd som tillsammans ska lämnas in till skomakaren på måndag - då ska han sy om originalhackamoret till mig. Varför? För att vi har lyckats slita sönder 3st ponnyhack innan och jag vill inte riskera det igen om vi nu ska fortsätta rida på de. Så en extra läderrem ska sys dit samt ett tunt nosludd på undersidan för att motverka ev. skav på min känsliga kille. Ni kommer få se bilder sen! Dessutom skulle jag behöva köpa denna, någon som vet vart den går att köpa billigt? Brun stl full!
 
 
 
 

Kommentarer
Camilla

Kan du inte be skomakaren sy ett sånt sidostycke åt dig också? :)

Svar: Nja vill nog ha "originalet"
Therese Klintestam

2014-02-08 @ 00:43:37
URL: http://thisiscamilla.blogg.se
Marie

Horsemeup 399. Kanske inte så billigt men... :)

2014-02-10 @ 22:08:20

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback