8 februari 2014

Idag har världens bästa ponnyskrutt hoppat, helt utan att tveka! Gissa om jag är lycklig!? ♥
 
Vi är ju fortfarande på en väldigt basic nivå, där allt handlar om att det ska vara enkelt och roligt. Därför får han styra ganska mycket själv fortfarande, så de blir lätt lite övertempo, fel avstånd osv. Men så länge han är såhär positiv så får det vara så. Idag ökade vi på svårighetsgraden lite grann, jag har känt lite efter de första två gångerna vi skuttat att han blivit lite explosiv och eftersom jag inte vill bråka för mycket i handen så behövde han en "bromsa-upp-sig-själv-övning". Så idag blev det studs och kombinationshoppning.
 
Jag trodde faktiskt att han skulle totalvägra på studsen eftersom han inte har så goda minnen av de, men gud vad han chockade mig! Superduktig var han verkligen. Hade en 4-stud där vartannat hinder var lite lägre, ca 50cm och vartannat lite högre, ca 70cm. Detta för att han skulle tänka till lite och bromsa in lite själv. Sen hade jag även en kombination med oxer-räcke på 7m där jag la en bom på 3.5m emellan för att han inte bara skulle springa på. Verkligen helt underbar att rida idag, positiv, pigg men ändå lyhörd.
 
Känns även riktigt bra på hackamor faktiskt. De enda är väl att jag skulle vilja ha honom tillbaka lite mer på bakbenen, men vi får jobba på det. Nu ska vi öka lite succesivt och sätta lite mer krav på honom, men fortfarande på en basic nivå. Ser fram emot den här våren så mycket :-)
 
 

Kommentarer
Linda

Vad roligt, vad glad han är! Och jättefin! :)

Svar: Tack!! Ja han känns så himla positiv :D
Therese Klintestam

2014-02-08 @ 22:29:41
URL: http://lindabj.blogg.se
Mathilda

Han är så himla fin!!

Svar: Tack, han tar åt sig ;) hihi
Therese Klintestam

2014-02-08 @ 22:48:57
Julia

Ååh, han är ju så söt när man ser hur roligt han tycker det är!

2014-02-10 @ 23:47:03
URL: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback