Utvärdering, PS of Sweden

Ja, då har jag haft mitt PS träns i lite mer än en vecka så tänkte att det var dags att utvärdera det.
Jag kan börja med att säga att jag är inte speciellt imponerad.
 
Modellen jag valde att prova var Flat Out Revolution. Ett klassikt träns med den lite moderna modellen av hunterträns, dvs den platta nosgrimman. Alla PS är konstruerade utan käkrem vilket är toppen. Det blir så himla mycket smidigare att tränsa och jag har aldrig riktigt gillat käkremen så, that's good.
 
Tränset är anatomiskt och de paddade nackstycket ska göra att trycket blir mer jämt fördelat. Eftersom Gustav är ganska så känslig bakom öronen så trodde jag verkligen stenhårt på att det här tränset skulle bli kanon. Men ärligt talat så känns nästan nackstycket lite klumpigt jämt emot de övriga tränsdelarna. På Gustav hamnar nackstycket lite i lutning framåt mot öronen, något jag inte riktigt gillar. Har dock smort och hållt på nu i en veckas tid så nu tycker jag att det sitter bra.
 
Att snokremmen är avtagbar är också superbra. Nosgrimman ska tydligen vara längre än normalt för att kindbenen ska lämnas fria. Inget jag lagt jättemycket märke till, har inte haft de problemet riktigt på några av mina andra träns heller så kanske är därför. Att pannbandet har klick-it funktion borde ju fan alla träns ha, snacka om smidigt!!!
 
 
 
Vad tycker jag då?
Ridmässigt? - Känner faktiskt ingen större skillnad mot mitt Dyón eller mitt Hööks träns om jag ska vara ärlig. Jag har ridit med det 5 gånger nu och 2 av gångerna har jag väl känt att Gustav sökt sig lite i en bättre form. Men om det är pga. tränset eller dagsformen är svår att avgöra. De andra 3 gångerna har Gustav faktiskt gått sämre med PS tränset än vad han gör på remontnosgrimman. Så ridmässigt är jag inte imponerad, jag har lovat mig själv att ge de 1 månad men som de känns nu tror jag inte att tränset kommer göra någon skillnad i vår ridning. Såhär i efterhand kanske man borde ha tagit en remontmodell eftersom han går allra bäst på de.. Samtidigt som han funkar riktigt bra på mitt anatomiska från Dyón med aachennosgrimma.
 
Just här sitter nosgrimman lite högt upp dock.
 
Kvaltitén då? - Riktigt besviken! När tränset kom så kändes det hårt och stelt, då trodde jag att det berodde på att det legat kallt när det skickats. Smorde upp tränset lite försiktigt men ingen skillnad på kvalitén. Tränset är fortfarande hårt och känns nästan lite plastigt i materialet. Jag är väldigt pedant med mina prylar och har haft koll varje dag om det blivit bättre. Har smort upp det lite lätt efter varje gång jag använt de men kvalitén är inte alls som jag tänkt de. Lädret har redan börjat spricka och blivit fult, trots pedant skötsel och de gör mig besviken. Tränset är ändå så pass dyrt. Har mailat PS och frågat om detta är "normalt" eller om jag fått ett måndags exemplar, för de känns som sagt inte riktigt okej.. Såhär står det på deras hemsida "Tränsen är tillverkade i finaste läder och är 100% ekologiska, från garvning och färgning till läderfinish." Mitt träns från Hööks som jag haft nu i snart 2 år har inte en enda spricka och då var det 1000kr billigare..
 
Såhär ser mitt träns ut efter 4 användningar.. Okej eller inte?
 
 
Nä, jag är som sagt inte riktigt nöjd. Väntar spänt på svar ifrån PS, ska bli intressant att se vad dom har att säga om kvalitén. Har blivit jättetrevligt bemött innan jag fick mitt träns, så servicen kan man absolut inte klaga på. Jättegulliga och trevliga och dom känns väldigt måna om sina kunder. Hoppas innerligt att detta bara är ett måndags ex.. Dock får detta träns endast 1 av 5 morötter så att säga..
 
 
EDIT
Fick svar från PS ganska omgående att det absolut var ett måndagsex och det absolut inte ska se ut så. Dom beklagade och bad mig skicka tillbaka tränset direkt så dom kunde lösa de. Som sagt - här snackar vi service! Tack PS för så snabbt svar och helt fantastisk service!! :-)
 

Kommentarer
Annica H

Jag förstår din besvikelse på kvalitén! Det skulle jag också ha blivit, men tror inte heller på denna fantastiska uppenbarelse som alla påstår att det blir.

Men blir lite nyfiken på din betsling, är det ett nova med latextejp? Du får gärna skriva ett inlägg om betsling som du använder :)

Svar: Nä ska bli intressant o se om ja känner någon skillnad sen när pojken är fixad i munnen :)
Therese Klintestam

2014-02-02 @ 16:32:50
Lotta

Fantastiskt med sa bra kundservice - jag blir alltid lika glad nar jag far bra service. Undrar varför det ar sa egentligen? Bra kund service borde man ju kunna "ta for givet"... Hur som helst, det har var ju inte vad jag ville, jag hoppas att du berättar hur det nya transet ar i kvalitén nar det kommer. Om det battre motsvarar dina förväntningar eller om kvalitén forfarande inte lever upp till priset.

Svar: Kanon service verkligen o de är så mycket värt! Absolut de ska ja :)
Therese Klintestam

2014-02-02 @ 21:26:23
Rebecka

Hade samma modell till Kakan och märkte ingen skillnad alls.
Nu var inte mitt träns lika dåligt i kvalitén men det var absolut inte värt pengarna.
Inget jag kommer köpa igen.

Svar: Nä ska bli spännande att se hur de nya ser ut! Kommer nog inte heller köpa fler..
Therese Klintestam

2014-02-03 @ 15:55:40
Anjelica

Konstigt vilka olika upplevelser man kan få på deras service. Jag själv upplever att sämre kundbemötande är svårt att hitta. Jag beställde mitt pannband för 2 månader sedan, men trots att den kom in i lager för 1-2 veckor sedan (fick det bekräftat av PS-teamet via mail) så har det inte ens blivit skickat. Då har dem dessutom försäkrat mig om att den skulle blivit skickad för länge, länge sedan. Dessutom vet jag flera som beställt samma pannband i samma storlek och färg för någon/några veckor sedan (efter jag beställt) som har fått sina pannband.

Hoppas att det bara var ett missförstånd, men ärligt talat känns det inte som det.

2014-02-06 @ 22:41:30
URL: http://anjelicawestin.blogg.se
Jenny och sami

Jag är super nöjd med mitt träns sami går suveränt bra på de tränset :) jag ska nog köpa mig ett till är lite sugen på detta som du köpte till Gustav :) kramar Jenny och sami hoppas vi ses på tävlingarna i år :)

2014-02-08 @ 09:37:44
URL: http://jennyivung.blogg.se
Saga

Hej! Söker just nu efter omdömen om just PS tränsen och hamnade här på din blogg. Tråkigt att kvalitén verkade dåligt och att nackstycket åkte fram och lade tryck på öronen... Hoppas du fått ett nytt träns nu som är av bättre kvalité. Har du fortfarande inte märkt någon ridmässig skillnad? :)

Svar: Det nya tränset va jättefint i lädret, stor skillnad!!! Har inte hunnit rida så mkt på youngster modellen så kan inte säga så mkt än, men han går bra på remont iaf :)
Therese Klintestam

2014-03-10 @ 21:40:41

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback