18 januari 2014

Ligger helt utslagen i sängen och tycker synd om mig själv. Jag har åkt på världens dunderförkyldning i kombination då med den värsta mensvärken ever, tack för den liksom. Har ändå tagit mig i kragen och jobbat, men fyfan, det tar ut sin rätt när jag kommer hem. Hänger på toaletten varannan timme och en annan kunde ju tro att man åkt på kräksjukan, men nä. Bara den där smärtan som vi "kvinnor" får uthärda, vad jag anser, allt för ofta..

Om vi ska fortsätta på det negativa och tråkiga så fick jag mail idag om att förbygeln jag beställde (kom ju undan så billigt som 149kr), var slut i brunt! Så nu erbjuder dom en i färgen newmarket, men alltså nej.. De är väl typ såhär jätte ljusbrunorange typ?! Blööh :-( inte har jag fått mitt PS träns heller.. 

Gustav då? Ja, mamma tog hand om honom i fredags då jag knappt kom ur sängen. Idag tog Malin hand om honom, har inte hört nått om hur de gått men antar att de gått bra. Imorgon ska ja försöka rida pållegrå! Längtar efter min älskade ponnyplutt!! 

Nu tänker ja försöka sova.. Så de så! 

Kommentarer
Sabina

Annars kan du ju olja in förbygeln tills den får den färg du vill ha! Brukar funka alldeles utmärkt :))

2014-01-19 @ 09:40:06
Jessica

Om det är ljusbrunt kan du använda vanlig matolja från ICA. Gjort det med min sadel bla. På sadeln har jag använt en svamp o dränkt in den med matolja ganska tätt i början o nu gör jag det nån gång ibland. Med träns o liknande har jag lagt det i matoljebad. Då har jag lagt ner det i massa matolja (så det täcker), sen har det legat kanske från en kväll till en eftermiddag. Sen har det hängt på tork o sen får man se. Vill man sen ha lädret mörkare brunt är det bara att fortsätta smörja in det med matolja (som jag gjort med sadeln). Förutom färgen blir lädret mjukt o det är inte dyrt. Kanske skulle vara värt ett försök om du ändå får den för 149kr!?! :)

2014-01-19 @ 20:39:54
URL: http://www.jemaax.blogg.se
emilie persson

Nej för guds skull inte matolja! Det kommer förstöra förstöra lädret och gör att det möglar. Speciellt om du har de på en sadel och oljan kommer i kontakt med tyg/textil som oftast finns som stoppning (eller ull) osv. Olja överlag ska inte användas på sadlar!

Svar: Fast jag ska ju inte olja sadeln :p hehe nu är det ju förbygel vi pratar om :)
Therese Klintestam

2014-01-20 @ 16:48:13
URL: http://www.emiliepersson.se
emilie persson

Ja syftade mer på det inlägget över :P Men köper man något billigt behöver man ju inte va rädd om det ;) Köpte ett billigt remontträns på Hööks en gång som va lite för ljust, la det i en hink med ekololja och sen va de lite mörkare :P dock kändes lädret väldigt vidrigt efter det..

Svar: Hehe okej :) tänkte att de kanske kan v värt att prova, gav ju som sagt bara 140kr för den :p
Therese Klintestam

2014-01-21 @ 06:22:17
URL: http://www.emiliepersson.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback