Förbygels-problem

Detta kan vara dagens I-landsproblem, faktiskt.
 
Kommer ni ihåg att jag kollade sadeln för dryga två veckor sedan? Den gled bakåt.. Sharpman var ute med sin superservice, precis som vanligt. Är alltid lika nöjd med deras service! Hur som helst så ändrade vi ingenting på sadeln utan de vi gjorde var att fylla ut min Ogvliy padd i bak samt att jag nu spänner sadelgjorden i de två bakre stropparna istället för första och sista som jag gjorde innan.
 
Gustav har fått så himla mycket mer rörelsefrihet i sitt framparti att han skjuter bak sadeln. Problemet med honom är att han är som två hästar i sin kropp. Hans framdel är en häst och hans bakdel är en annan, förstår ni hur jag menar? Det gör att Gustavs sadelläge blir ganska svårt att hitta, man ska liksom lägga sadeln lite långt bak, jag ska nästan känna att den ligger för långt bak när jag sadlar. Det gör att Gustav får ett ganska långt sadelläge.. Hur som helst så rekommenderade Sharpman att jag skulle köpa en förbygel som jag ska använda framför allt vid framtida hoppning. Men även när jag rider ut eller galopptränar då han rör sig så stort.
 
Nu till mitt problem..
Det ska vara en förbygel som går med en punkt över manken och sedan ska den fästas i sadelgjordsstropparna, inte i sadelringarna. Vinkeln ska alltså vara 90 grader. Ägde en sådan för ett tag sedan, men sålde den i samband med att Gurra blev utdömd, puckat.
 
Jag har egentligen inga krav, i alla fall inte på typ märke osv. Men så dyker de där jävla I-landsproblemet upp. Förbygeln ska vara brun och med silverspännen. Jag har bara hittat förbyglar (med dom kraven) för över 2000kr och det vet jag faktiskt inte om jag har någon lust att betala. Vi har en skitsnygg på jobbet från JH Collection, allt är perfekt på den, förutom att det är mässingspännen.. Så nu funderar jag på om jag ska skita i de och köpa den i alla fall. Eftersom han inte ska tävlas än osv kanske de inte gör så mycket att blanda silver och mässing, även om det egentligen är emot mina principer ;-)
 
Hjälp mig? Vet du någon som säljer de jag söker till skapligt pris eller ska ja synda och köra på mässing..
 
Är alltså en sådan jag söker fast brun med silverspännen. Förbygeln på bilden är en Equipe som går att få i den kombinationen jag vill ha, men för 2549kr... Bild från google.
 

Kommentarer
Victoria

jag satt som du i hundraelva år och letade tills jag hittade Hervé Gordignon träns och precis en sån förbygel på clydescorner. se. Jag är superduper nöjd! tränset var rätt dyrt men förbygeln låg på 1600 gå in och kolla vettja :-) jag har en prestige versailles och den bruna burgundy färgen passade perfekt! Jättebra service där också.

Svar: Tycker nog 1600 är lite mycket, iallafall just nu :)
Therese Klintestam

2014-01-07 @ 22:32:56
URL: http://thunderhead.blogg.se
Anonym

http://www.hedmanshast.se/catalog/product_info.php?products_id=2289

Svar: De är väl mässingspännen på den GG kollektionen?
Therese Klintestam

2014-01-07 @ 22:39:14
Stina

Jag har en, dock med mässingspännen, från GG till salu hyfsat billigt om det skulle vara av intresse! :)

Svar: Tyvärr vill ja inte ha mässingspännen :) men tack ändå!
Therese Klintestam

2014-01-07 @ 22:51:22
URL: http://stinaagnas.blogg.se
Anna

Det står s/s-spännen = stål = silver.

Svar: Ok :)
Therese Klintestam

2014-01-07 @ 22:56:47
Linda

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=14140&art=8539414 :)

Svar: Är nog exakt den ja hitta på Grand-prix.se för under 200-lappen?
Therese Klintestam

2014-01-08 @ 06:27:50
URL: http://lindabj.blogg.se
Linda

Eller här http://www.adsekeridsport.se/for-hasten/martingalforbygel/forbygel-hl.html :)

Svar: Tack men hittade en för under 200! :)
Therese Klintestam

2014-01-08 @ 06:45:02
URL: http://lindabj.blogg.se
Lotta

ouh har en precis sådan, köpte den på ghs måste ha varit hos Skara hästsport den låg dock runt 1000lappen vill jag minnas.

Svar: Hittade faktiskt en för under 200-lappen på Grand-prix.se
Therese Klintestam

2014-01-08 @ 08:36:05
URL: http://hastfotografen.webblogg.se
Annica H

Clydescorner har en för 1300kr från HG och de har 20% rabatt på allt just nu (veckan ut, tror jag).
Annars tycker jag att du skall vara kall och invänta till du hittar en billigare med silverspännen. du kommer ångra dig annars! i promise you. jag är lika som dig när det kommer till utrustning...

Svar: Tack för tipset, men hittade en för 149 kr :)
Therese Klintestam

2014-01-08 @ 20:10:47
Annica H

Toppen! Vart hittade du en sådan billig?

Svar: Grand-prix.se :)
Therese Klintestam

2014-01-09 @ 11:08:50
Anna

http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=663084

2014-01-20 @ 17:29:35

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback