Tävlingsplanering

Det är 1½ år sedan jag var ute och tävlade ordentligt och det märks. Jag har tappat allt känns det som! Planeringen, hur mycket kan han gå, vilka klasser är lagom, kan jag kombinera både hoppningen och dressyren och hur fort ska man tänka framåt?! Alla dessa frågor gör mig helt förvirrad - hur gjorde jag förut liksom? Jag hoppas att jag kan få lite hjälp med mina planer på torsdag när vi ska träna.
 
Hur tänker ni inför tävlingsterminen? Eftersom jag jobbar varannan helg vill jag såklart åka på tävling på mina lediga helger. Frågan är då om det blir för mycket för Gustav att gå varannan helg, kanske både lördagen och söndagen då? Jag kan väl känna att varannan helg är ganska lagom, det är ju inga jätteklasser han går liksom. Men vad tycker ni, eller framför allt då hur tänker ni när ni planerar?
 
Just nu är min plan att han kommer att tävlas varannan helg, ibland blir det både på lördagen och söndagen. Jag ska försöka kombinera både hoppningen och dressyren, vilket är svårt. Emellan tävlingarna blir det fokus på träning för tränare den veckan han inte ska tävlas och den veckan han ska tävlas blir fokus på att han kommer u i skogen.
 
Just nu har jag en tävlingstermin klar fram till v.22, dvs 1 juni. Tanken är att han ska fixa LB/LA program i dressyren och 100/110cm klasser i hoppningen. Det känns som ganska rimligt. Sen får man säkert backa något steg om det inte känns bra osv. Men jag hoppas vi håller oss friska och krya så vi kan köra på denna planering!
 
Next up blir en lokal hoppning hemma på Vikbolandet under påskhelgen!
 
 
 

Kommentarer
Fanny

Måste bara fråga, kommer vi få se er på guldsporrarna i vingåker? :)

Svar: Tror inte de, är samma vecka som Bråvalla festivalen :)
Therese Klintestam

2014-03-23 @ 14:10:26
Nicole

Vad är det för träns du har på bilden? Såg fint ut :)

Svar: Det är ett PS of Sweden, modellen heter youngster :)
Therese Klintestam

2014-03-25 @ 00:41:36
URL: http://Watto.blogg.se
Rebecka Wärnström

Jag tycker oxå det är jättesvårt. Jobbar varannan helg precis som du.
Vet inte alls hur jag ska lägga upp det.

Svar: Nae de är skitsvårt! Så rädd att de ska bli "för mycket", samtidigt som man vill utnyttja sina helger ! :/
Therese Klintestam

2014-03-26 @ 17:01:48
URL: http://rebeckashemligheter.blogg.se/
emilie persson

Vaddå, är inte de där på bilden ett dyon?

Svar: haha jo sant, Dyon! Kollade inte vilket inlägg de va kommenterat på :p
Therese Klintestam

2014-03-27 @ 15:39:39
URL: http://www.emiliepersson.se
Alida

Nä jag vet, är ju själv precis igång efter 2,5års uppehåll! Men om du bara rider en klass i dressyren och sen hopptävlar dagen efter tror jag nästan bara är bra. Det är ju inte Grand Prix vi rider ännu, och det tar några tävlingar innan man är inne i det igen! Iaf för mig.

2014-04-15 @ 01:11:04
URL: http://peplis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback