Utveckling

Jag satt här om kvällen och kollade på gamla filmer på mig och Gustav på youtube. Det var med blandade känslor som jag kollade på alla gamla filmer och såg hur spänd och kort grabben var i sin kropp. Tänk att han har haft kissing spines hela tiden, utan att jag vetat om det - jag får lite ont i magen.. Eller ganska mycket ont i magen faktiskt.
 
Men samtidigt är det med stor glädje som jag ser hur vi båda två har utvecklats något enormt! Jag har ju faktiskt ägt min lilla groda nu i snart 6 år, så jag tänkte att vi kunde visa lite kort vart som har hänt! Jag har uppenbart ganska så tråkigt denna onsdagskväll ;-) Vi kan väl börja med att kolla på hur mycket vi har utvecklats inom dressyren. Jag ser stolt över hur mycket bättre min ridning har blivit, tur är väl de på 6 år.. Och framför allt hur stor skillnad det är på Gustav i kroppen efter operationen! Helt plötsligt har han ju muskler på rätt ställen!!
 
 Vi börjar med denna gråa fina unghäst på 5 år? Jo, men jag tror han är 5 här, 2010. Vi har precis skaffat oss en dressyrsadel i alla fall. Lille plutten ♥
 
 
Här har vi Gustav i slutet av 2010. Detta är hans andra dressyrstart i livet. Gick väl sådär kort och gott, vi red på 57,33%. Min kämpe! Tänk om jag vetat redan här om din rygg..
 
 
Gustavs sista start innan helvetes resan började. Utdömning - operation - rehab, ja ni vet ju historien..
Vilken jävla kämpe han är alltså! Så mycket kärlek till min fina kille som alltid ställt upp för mig, trots allt ♥
 
 
Första skritten efter en sjukt lång skadeperiod.. Alltså jag gråter fortfarande när jag ser denna - så mycket glädje!!
 
 
Första dressyrtävlingen.. Behöver inte ens beskriva! 67,93% och en 2a placering..
 
 
Och så den sista, som filmades bara för någon vecka sedan.. Det finns så mycket mer att hämta i honom. Lite mer tryck och lite mer vågad ridning från min sida så är han klockren (påminnelse till mig själv - sluta fegrid!). Jag kan nog inte göra annat än le. Jag är så stolt över oss båda att vi tagit oss igenom detta tillsammans. Min fina prins och jag!! 
 
 
Jag är så nyfiken på vart våran resa ska sluta. Hur många drömmar kan vi nå!? ♥

Kommentarer
Malin

Härligt att se!! Och framförallt vilken skillnad det är på hans galopp! Så glad för eran skull :-)

Svar: TACK :D
Therese Klintestam

2014-11-13 @ 00:50:44
URL: http://mightybouncer.blogg.se
Rebecka Wärnström

Ni är ju bara så fina!
Så kul att se utvecklingen och det jobb du gjort :)
Hoppas vi ses på någon tävling nästa år!

Svar: Tack snälla!! :) Ja, de tror ja absolut att vi gör!
Therese Klintestam

2014-11-14 @ 18:34:20
URL: http://rebeckashemligheter.blogg.se/
Elly Martina!

Åh så himla fina! Fortsätt kämpa! Vi ses i vår på banorna hoppas jag :) kram <3

Svar: Tack fina du <3
Therese Klintestam

2014-11-17 @ 22:04:59

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback