12 januari 2015

Och så var det måndag igen, bra dag på jobbet. Dagen gick relativt fort och då brukar måndagar ändå vara den segaste dagen på hela veckan, så det känns lovande.
 
Åkte till stallet efter jobbet där jag tog ett pass på Gustav i ridhuset barbacka faktiskt. Fasiken så fin han är att rida barbacka på min lilla prins! Kommer åt honom suveränt bra och jag känner verkligen hur bra ryggen kommer upp på honom. Jobbade med sidförflyttningar och formningen i volterna. Han böjer gärna sig själv lite som en banan och har svårt att spåra tycker jag. Men idag kom jag verkligen åt honom där och det kändes kanonbra! 
 
Borde kanske rida honom mer barbacka för att checka av lite, samt träna min balans. Kanske ska lägga in det på veckoplaneringen, "barbacka ridning". Kanske dags för en årskoll av sadlarna också?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback