3 januari 2015

Galen dag på jobbet idag! Jag är imponerad utav oss hästmänniskor, hur sjukt jävla mycket vi kan shoppa! Finns det inga begränsningar i oss?! Men det är klart, hade jag också fått en massa presentkort i julklapp hos oss, så hade jag nog också shoppat..
 
Stallet efter jobbet, mamma hade fixat allting så jag behövde bara koncentrera mig på Gustav. Tvättade av rumpan, bakbenen och svansen - känns som att jag gör det varje dag nuförtiden. Men när han är mer brun än vit så bara måste jag ställa in honom i spolspiltan!
 
När vi pysslat och torkat lite blev det ett pass i ridhuset med hoppsadeln faktiskt för en gångs skull. Kändes kanon fin idag! Väldigt mjuk och fin i handen och extremt positiv till arbetet, då är det bara helt underbart att rida. Jobbade honom över en bom-räcke-bom serie med 3 m mellan varje, på böjt spår i galoppen. Alltså ibland så förstår jag varför jag spenderar 3 timmar i stallet en lördag kväll efter en tuff dag på jobbet.. Denna häst blir verkligen bara bättre och bättre i allt vi gör - det är kärlek det!
 
En gång i tiden hoppade vi massor med höga hinder..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback