4 januari 2015

Och så var det söndag igen, slut på denna vecka.
Full rulle på jobbet, trodde nog att januari skulle vara helt dött, men där hade jag fel!
 
Världens bästa mamma hade fixat stallet idag igen, älskar när hon har jullov!! Kan spendera så mycket mer tid med min fantastiska ponnyplutt istället för att stressa då mockningen tar sådan jäkla tid.
 
Tömkörde faktiskt idag, var länge sedan nu. Märktes att det var länge sedan jag tömkörde honom då han var lite spänd till en början. Han är ju så extremt känslig med remmar och allt på rumpa så han liksom kryper ihop lite och då blir det automatiskt att han biter sig i bringan.
 
Försökte ha samma känsla i tömmen som i tyglarna när jag rider, extremt svårt dock eftersom du inte har samma drivning. Men fick till fina samlingar i travarbetet där jag körde mycket halvhalter och sedan fram igen. Galoppen var ganska tung och kändes jobbig idag. Fick smacka ganska mycket och fick honom aldrig riktigt bärande. Tror skruttis är lite trött i kroppen ja.. Fick sova med Back on Track stallpaddarna.
 
Från i våras <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL (eller en hemlis):


URL:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback